Tuesday, June 30

DiRGAHAYU GENG KICAP...

Sejarah adalah sebuah nukilan peristiwa penting yang harus diingati. Sejarah membuatkan seseorang itu punyai sebuah kenangan yang pasti akan menjadi sebuah layar yang akan terus berkibar di sudut ingatan buat selama-lamanya. Kenangan itu akan tercatat kekal dalam hidup seseorang individu...menjadi memori yang akan terpahat kukuh...tidak akan bisa terpadam sampai bila-bila!

Kelmarin adalah sejarah sebuah kenangan yang sangat manis buat kucc juga rakan-rakan akrab dari Geng Kicap. Kelmarin merupakan hari yang begitu bersejarah...hari kami mengenang sebuah catatan peristiwa penting buat kami semua...hari kami meraikan Ulangtahun Pertama Geng Kicap dilestarikan di persada alam maya dan direalitikan di alam nyata...

Pejam celik setahun sudah rupa-rupanya kami bersama-sama menghidupkan kumpulan kami yang masih kerdil ini didalam misi mewarnai persada dunia buku, dunia novel tanahair...memberi sumbangan yang sekelumit cuma pada dunia ini...dunia buku dan nobel yang menjadi kecintaan kami...dunia yang telah menyatukan kami semua...menyatukan hati kami biarpun dipisah lautan juga daratan. Jika disingkap, direnung kembali...terlalu banyak sejarah pahit manis yang kami lalui...yang kami tempuhi hingga membawa kepada terlestarinya Geng Kicap. Walau pahit sejarah yang sudah tercatat, hikmahnya sangat besar buat kami semua...kami makin kuat...kami makin bersemangat...kami adalah satu!

Kelmarin, kucc dan rakan-rakan setia dari Geng Kicap; kak Mekna, kak Jua, kak Qimi, kak Tulip, Kaypo, Rinn dan Dyea a.k.a Didi bersama-sama teman kroni dari Geng Ulat Buku; kak Mariah, kak Uda, Wan Amalyn, Notie, Nacha dan Iejay serta tidak ketinggalan tetamu-tetamu istimewa undangan khas; kak Noor Suraya, kak Ramlah Rashid juga tidak ketinggalan future novelis adik Areila Sahimi, adik CucurAttap (yang sungguh "mensurprisekan" kami dengan kehadirannnya) juga kak Sue dari NB Kara yang comey, anak kak mekna yang cute, kakak kpd kak Ramlah Rashid dan adik Aisyah (UB junior-anak Wan Amalyn)...sama-sama berkumpul di FCMJ untuk meraikan majlis yang sangat bererti buat kami ini...buat Geng Kicap.

Ucapan khas buat kak Norhayati Berahim dari NB Kara...jutaan terima kasih dari kucc dan Geng Kicap diatas tajaan kek Ulangtahun yang cukup istimewa itu...terharu sungguh kami!. Buat rakan-rakan kroni dari Ulat Buku yang sudi membawa juadah di majlis kelmarin, kami sangat-sangat berbesar hati!... terima kasih sekali lagi.

Buat teman-teman juga tetamu istimewa yang sudi melapangkan masa menghadirkan diri untuk majlis kelmarin Geng Kicap ingin mengucapkan jutaan terima kasih diatas sokongan tersebut. Jika ada sebarang kekurangan, kekhilafan di majlis kelmarin, kucc mewakili rakan-rakan dari Geng Kicap menyusun jari sepuluh memohon jutaan kemaafan. Kami masih baru...kami masih hijau...masih setahun jagung...masih setampuk pinang. Jika perlu ditegur, maka tegurlah kami...jika perlu dinasihat, maka silalah nasihati kami.

Buat teman-teman akrab senada seirama kucc di Geng Kicap...semoga ikatan, semoga ukhuwah yang terjalin manis dan indah juga penuh palitan sejarah antara kita ini akan berkekalan...berterusan...berpanjangan selama-lamanya, insyaallah.

Selamat Ulangtahun Yang Pertama buat Geng Kicap...

DIRGAHAYU GENG KICAP!

13 comments:

Unknown said...

cucuratap g?? waaaaa....nk knal die...hukhukhuk

MDM FARAH FAIZURA said...

Tahniah.

Terima kasih atas budi2 geng kicap semua. Tuhan sahaja yang mampu membalas.

:)

udaidza said...

Uda berbangga menjadi kenalan dan dpt berkenal mesra dgn ahli-ahli Geng Kicap. Moga ianya terus berkekalan. Amin.........

kaknOOr said...

Inshaallah dgn iziNYA tahun dpn kita sambut lagi.....

areila sahimi said...

eila pun bangga dapat join sekali...hepy besday GK.

lobakbiru said...

Selamat menyambut dirgahayu yang pertama Geng Kicap. Moga terus success hendaknya..

kucc_aprilsnow said...

aKu,
insyaallah, nnt sure leh jumpa...

cik Din,
terima kasih...

kak Uda,
terima kasih..GK pun seronok dpt geng ngan kak uda...hehehe

Bonda Qimi,
insyaallah, jika diizinkan oleh-Nya..

Eila,
terima kasih...best dpt kenal ngan eila yg comey...

Nazawati,
terima kasih...

nacha said...

otonjyoubi omedettou/saengchungkan hamnida.. hehehe... ckp jepun/korea la plak.
bravo.. bravo.. slmt puja usia utk GK. i'm happy to be your guest. terima kasih daun keladi, lain kali jemput la lagi. :)

jutaan terima kasih juga kerana sedikit sebanyak memberi panduan/promo utk sy memilih buku2 yg menarik & menepati citarasa sy utk membelinya. really appreciate for your info. keep up the good work. ganbatte.. chaiyokk..

cucuratap said...

yep, yep.. tengkiu sebab invite. *bangge* (walopon kte belagak vip sbb dtg lambat! sorry~)
agak suprise ke? ni kak iejay punye pasal lah ni. haha
nway, congrats. happy 1st anniversary GK. =)

RinnTis said...

yaaa.. happy anniversary GK! :)

Rasha_rz said...

happy anniversary
terima kasih menjemput kami
lain kali undanglah lagi
pasti kami melapangkan diri

- kak ila

kucc_aprilsnow said...

nacha,
makasi yo, maraming salamat, shukria, arigato gozaimasu, kamsahamnida...Ah Dios mamexes!

cucurattap,
heroin yg datang lambat!...hikhik

Rinn,
yaa...macih beb sbb joint GK..luv u very much laling..

Kak Ila,
terima kasih dari kami,
kerna sudi mencemar duli,
panjang umur kita jumpa lagi,
tahun depan pasti kami undangi...

RinnTis said...

cucuratap kira heroin dtg lambat ek?? haha.. salim versi pompuan! huhu

kucc thanks sudi invite aku.. aku ni kan dah biasa jadi lone ranger.