Monday, June 22

Buku Julai 2009 - Jemari Seni


Tajuk : Bintang-bintang ke Syurga
Penulis : Xarine
Harga: RM19.00
Harga pembelian melalui pos: RM17.00
ISBN:978-967-5118-22-7




Urusan ini perutusan cinta.
Seperti sabda Rasulullah, Tidak beriman seseorang kamu sehingga dia mencintai saudaranya sebagaimana dia mencintai dirinya sendiri.

Islam itu cinta.
Cinta itu fitrah terpateri dalam hati. Hanya cinta dalam hati yang akan menyatukan kita dan semua manusia. Sepertimana alam kehidupan yang satu ini ditampung oleh bongkah-bongkah alam yang sedang bercinta; roh cinta yang mutlak terpateri pada hukum qadar-Nya. Dan setiap detik pasir-pasir dan burung-burung itu mengucapkan ‘cinta’ ke hadrat Tuhan mereka.


Maka aku berusaha mencintai semua, dan mengikat hati pada simpulan iman kepada qada dan qadar Allah.


Imran lulusan kejuruteraan, anak miskin yang tidak punya apa-apa kecuali kecintaannya pada Allah. Lalu wajarkah dia ada hati kepada si dia yang punya segala-galanya? Atau orang miskin hanya layak untuk dijodohkan dengan orang yang tidak punya apa-apa juga? Kalau begitu, apa pula maknanya sekufu?


* * * *
Dengarkan bisikan cinta XARINE sang insinyur yang berbicara fasal
cinta dalam lembutnya bahasa daripada hati seorang lelaki yang mengharapkan
reda Ilahi.

12 comments:

silencez said...

baru lagi!hehehe.. baru habis kisah sarah & salim, sambung lak kisah adam. :x

Rinn said...

masuk list utk next pesta buku lah hehe.

dyea said...

Cantik la cover..suka..suka.suka

silencez said...

eh cop! mana ntah datang adam! adam tu anak sedara saya haha. sorry sorry. tadi nak taip imran sbnrnya hehe. dd la ni ekeke

dyea said...

psss...sil,
ehem ehem..
btol ke anak sedara..hehhe

silencez said...

cik dd.. betul laaa.. adam anak buah org ekeke :P:P

kaypo said...

alahai DD...ko iyakan aje..Adam tu kan..universal name..hahaha..ramai org nama Adam..salah satu nya..anak buah dan salah satunya..ehem ehem ehem....hahhaa

NickyAzrai said...

a'ah dd, betul kata kay
hang a'ah kan ajelah
statement sil tu

Adam tu ahmad zakaria sil
ooops shilap
anak buah sil
:P

silencez said...

amboii puan kay & nick ekeke.
tu la pasal.. ntah camana leh tersasul kat sini haha. adam zakaria? adamzzz ekeke.

so bila korang nak mula mengorder buku ni? he he.

sharah said...

sapew penulis niy..? ta kenal arr

dyea said...

Sharah,
Xarin ni penulis baru JS.
First time menulis..
Cuba la baca nukilannya nti.
Tak kenal maka x cinta hehheheh

Ju'A said...

Adam oh adam ....sayang betul sil ngan adam yea...sampai tersalah taip...hihihi