Tuesday, June 16

Novel Baru KN bulan JUN




Tajuk : Seindah Taman Raudah
Penulis : Damia Zahra
Penerbit : Kaki Novel
Raffique,

aku mahu kau tahu bahawa air mata ini tidak pernah kering tiap kali aku mengingatimu.Tiap belaianmu, tiap titis kasihmu membuat aku tidak pernah tahu apa itu erti derita. Namun semua itu hanya memori semalam. Kau bawa pergi kasih kita.Kau tinggalkan mimpi indah di saat cinta bersemi. Tiap duka yang terpendam ku simpan bersama. Dan ku singkap kenangan dulu kali rindu datang.


Andai bisa ku lafazkan erti cinta ini, akan kucoret di tiap dada langit yang kosong.Sepanjang perjalanan ini aku menghitung hari demi hari, mencari cinta yang agung.Aku ingin menjadi teman di setiap mimpi indah dalam lenamu.Aku juga mahu menjadi sesuatu yang akan sentiasa kau rindui. Aku mahu tiap langku kau ada bersama, kerana aku tahu aku menyintaimu.Dan aku mahu menjadi Faizalmu yang abadi.

Kupertaruhkan cinta yang satu. Kuhitung tiap tutur yang kau cipta.Kubina impian di atas mimpi yang belum pasti. Kutitipkan kasih abadi pada janji yang dibina.Dan aku tahu bila keyakinan ku datang, kasihku bukan hanya sekadar cinta kerana kasihku ada SEINDAH TAMAN RAUDAH.


Tajuk : Kerana Cinta

Penulis : Efi Afiza

Penerbit : Kaki Novel


Dua kisah kehidupan.Dua kisah percintaan yang berbeza.Kerana cinta mereka bahagia. Kerana cinta mereka sengsara.

CINTA

Seorang gadis yang kematian ibubapa.Dia dijaga oleh ibu saudara yang mengasihi dirinya.Perkenalan dengan Hazriq membuatkan dia mula mengenali erti rindu.Namun, hubungan mereka dicemburui oleh Lidya, sepupunya.Lidya mula membuat rancangan bagi memisahkan mereka.Cinta sedaya upaya mempertahankan hubungannya dengan Haziq namun apabila Haziq sendiri berubah hati, dia terpaksa mengalah.Kerana kecewa, dia akhirnya membawa diri...

HAIRI,

Cintanya terhadap Salina tiada tandingnya tetapi hubungan mereka tidak direstui keluarganya.Kerana cinta yang mendalam dia sanggup meninggalkan kemewahan demi untuk insan yang disayangi.Hatinya gembira tatkala ibunya mula berubah dan mengajak dia kembali ke rumah.Namun, disebalik kebaikan itu, terdapat seribu dendam.Kerana terlalu kecewa dengan nasib dirinya , dia sekali lagi membawa diri.


Dua kisah menjadi satu.Kerana cinta mereka dipertemukan.Kerana cinta mereka sekali lagi mengharungi dugaan kehidupan.Dugaan Hazriq yang sekali lagi hadir menagih kasih lalu mengusik hati Cinta.Ditambah lagi sikap ibu Hairi yang masih lagi memikirkan soal darjat.Satu demi satu dugaan yang datang adakalanya menyebabkan mereka keliru namun mereka tetap menempuhnya dan mempertahankan hanya KERANA CINTA.


No comments: