Monday, June 15

Bidadari Cinta by Samsiah Mohd Nor


Tajuk: Bidadari Cinta
Penulis: Samsiah Mohd Nor
Terbitan S.A Production Sdn. Bhd
Tahun: Januari 2009

Pertama kali melihat Aju di pinggir kafetaria Desa permai, pintu hati Ray berdegup kencang. Kebijaksanaan si gadis mempertahankan diri dari gangguan pelajar senior menarik hati Ray. di dalam feri menuju ke kampus USM, keduanya ditemukan. Dari situ semuanya bermula dgn indah. Namun penyatuan dua hati itu amat sukar sekali.

Aju
Kau seperti rama-rama yg indah berterbangan
kau seperti pelangi yg gemilang
Aku tahu apa mahu hatimu sabarlah sayang.

Ray
sukarnya membaca hatimu seperti sukarnya aku mentafsir warna laut yg kononnya biru.

Aju
Aku tak pernah curiga tentang putihnya warna awan...yg seputih hatimu
Ray
Kebisuanmu melemaskan aku... aku sudah sampai di persimpangan.

Apakah kesudahan perkasihan Ray dan Aju?Apa salahnya dan dimana silapnya sehingga banyak benar rintangan yg melintang antara mereka?

Bidadari Cinta
mengungkapkan sebuah perkasihan yg tulus, erti persahabatan dan erti pengorbanan.

isbn: 9789534437008

8 comments:

kucc_aprilsnow said...

rinn...sempat gak hang snap depan belakang ek, hehehe...gud job babeyyy...

mekna said...

ini hepi ending ke tak hepi ending?...(persoalan UTAMA sebelum membeli dan baca)...heheh

silencez said...

ye ye my peberet novelist :x
tq rinn.. tapi kena tunggu 28hb nanti. skrg tgh malas nak ke bookstore hehe.

tahniah SMN :D

dyea said...

Kak Mek,
Kaypo dah baca buku ni.
Kita tya dia.
Mehh kita panggil dia dtg sini..

Kay..
Kay..
ooooo
Kay..

Ju'A said...

kak mek...tu soklan wajib...hihihi

kay ohhhhhhhhh kay jawab lah...

kaypo said...

ahakkkkk..tersedak sedak aku ..patut la..negarawati negarawati kicap seru aku..
lulus iso kicap..happy ending.

adhan said...

salam semua...
saya dah baca buku ni tapi macam tak dapat nak menjiwai..terasa macam penulisan shamsiah mohd nor dah hilang 'bisa'

yunix77 said...

tak best ker? alamak....saya baru jer beli tadi. takper...takper baca dulu.

kalau tak silap samsiah ni dulu pernah buat novel bertajuk Gadisku Nabila kan? saya pernah baca masa sekolah menengah dulu kat URTV. nabila ni gadis cacat kena polio. betul ker salah kawan-kawan kicap sekalian?