Monday, October 20

Selamat Datang Si Emas Juita, Dahlia..


Countdown... 3, 2, 1.......

dan akhirnya alhamdulillah... Dahlia pasti menemui mereka yang sudi menatapnya mulai 20 Oktober ( hari ni weii !!!!....) Maklumat terkini dari comrat dyea, disebabkan ada masalah teknikal si emas juita, Dahlia tidak dapat ditemui hari ni...insyaallah besok dapat lah anda2 semua melihat wajahnya ye...macih my laling Didi 4 da info..muahhh

Apa yang kaksu katakan tentang Dahlia?

Kaksu secara peribadi senang sekali tatkala terkurung kedinginan dan keseorangan di Kebun Teh Timor siang dan malam untuk tempoh itu... terasa saat itu manis sekali. Waktu itu, alhamdulillah... kaksu telah diberi kekuatan dan kesihatan yang baik untuk menulis. Hasilnya, dapatlah kaksu menulis dengan seluruh rasa kasih tanpa apa-apa rungutan. Cuma kadang-kadang tu, mood kaksu hilang juga dan selalu-selalunya tangan kanan kaksu yang banyak menggunakan tetikus itu perit amat... membuat kaksu hilang sekejap ke dunia lain. Malah kadang-kadang tu, tangan kanan yang banyak berjasa itu terpaksa kaksu lekatkan dengan dua keping koyok sekali gus.

Terima kasih pada Inche Housmate yang sangat mengerti dan memahami... membantu meringankan kerja-kerja rumah yang kaksu tinggalkan (selama ini pun dia memang begitu ringan tulang). Wah, tak sangka ya... badan kaksu mampu digam atas kerusi berjam-jam lamanya. Bulan puasa kali ini, kaksu masak secara sederhana sekali, malah kaksu tidak pula menjemput adik-adik untuk berbuka (dan rasanya tidak sanggup menerima jemputan mereka juga ahaks), kerana fokus kaksu ialah ke solat tarawih dan siapkan novel. Sesekali ada la sepupu kaksu (yang dekat UIA) datang berbuka dan tidur di rumah kaksu... itu sahaja.

Apa yang kaksu katakan tentang Dahlia ye?

Kaksu menyukai watak Putri Dahlia yang suka berterus terang, namun sebagai perempuan... ada juga yang perlu dia sembunyikan.

Panggil Aku Dahlia, kaksu tulis mulai 1 Ramadan, dan sempat siapkan dengan rasa puas pada 14 Syawal. Ada beberapa hari yang kaksu terpaksa curi tulang, kerana hari raya, perjalan pergi-balik ke kampung, menziarahi adik kaksu yang bersalin di Melaka, ke KLIA menyambut kepulangan mek daripada menunaikan umrah, kenduri-kendera, hal-hal ofis... tetapi yang nyata apabila dihitung... kaksu hanya menulis untuk 30 hari sahaja. Indahnya menulis tatkala pada bulan Ramadan!


Terimalah Panggil Aku Dahlia daripada Noor Suraya, sebagai bingkisan tanda kasih....

3 comments:

kaypo said...

wah aku dah katam PAD ni...mmg puas..serba cukup ramuannya. kalo kak su masak macam dia tulis...restoran dia sah sah happening...

ju'a said...

PAD mmg the superb...rempah ratusnya sume cukup...simboliknya cinta wadi & dahlia...

tahniah kak su atas kelahiran PAD & tahniah juga utk kak yah kerana berjaya mengurung kak su demi PAD...

biruNiLA said...

kaypo,
dulu-dulu kaksu memang ada restoran ahaks... jangan tak percaya, kaksu pernah jadi Mak Bibi & Tasneem ahaks...

Ju'a,
Kak Yah yang superb... bukannya kaksu ahaks

Alhamdulillah...