Wednesday, July 16

Buku Baru Alaf - Julai 2008



Tajuk: Kerana Terluka
Penulis: Aida Adriani
Halaman: 512
Harga: RM19.90

NUDRA HANEEM... hidupnya sering saja diduga. Bahagia baginya bagaikan bintang yang bertaburan di langit; indah tetapi tidak tergapai dek tangan. Sedari kecil hidup tanpa kasih sayang ibu dan ayah, sekadar menumpang kasih orang dan bila dewasa, kasih dan cintanya diuji lagi.

Kehadiran ISKANDAR memberikannya kebahagiaan di saat diri memerlukan perhatian. Namun, rahsia keluarga yang tersimpan sekian lama telah menguji kasih Iskandar padanya. Antara kasih ibu dan kasih kekasih, yang manakah harus dikorbankan? Demi maruah, demi agama, sanggupkah cinta jadi taruhan.


"Cinta bukan matematik, Nudra.
Satu cinta bahagi dua bukannya setengah."

"Saya juga bimbang Is,
kalau kekuatan saya hilang dalam keadaan payah begini."


Bukankah cinta memerlukan pengorbanan? Ahh.. tetapi tidak selamanya hati teguh andai cinta terus-terusan diuji. Sekali terluka, parutnya tinggal sampai bila-bila. Lalu, apa lagi yang terbaik selain nekad mengikut kata hati? Kerana... itu adalah lebih baik daripada merelakan diri hidup bahagia dalam kepura-puraan!




Tajuk: Sebutlah Namaku
Penulis: Murni Aqila
Harga: RM18.00
Halaman: 469

AMEELISA sedar betapa cinta hanya akan bermakna jika dua jiwa bersatu. Dan cinta lebih bermakna jika penyatuan itu disertai restu. Namun dia ragu-ragu, cinta siapa yang mampu menakluki hatinya.

Hairul - Romantisnya...Cinta lelaki ini membuai-buai kasih Ameelisa. Hingga rindulah yang menghiasi jiwanya. Tetapi ada insan lain mengharap cinta Hairul.

Tajul - Ngeri apabila memikirkan lelaki inilah yang pernah meragut Ameelisa. Takdir menemukan mereka kembali dalam situasi berbeza. Terlalu baik hingga lebur kenangan pahit semalam.

Johari - Pintu cinta yang dulu tertutup, kini terbuka untuk Ameelisa. Duda berputera dua ini mahu mengulangi cinta yang pernah kecundang. Dia yakin Ameelisa tidak akan mengecewakannya.

Pelik... wajah Tajul membayangi Ameelisa di setiap langkah. Bercinta dengan peragut? Dia bingung sendiri. Dan ketahuilah, apa yang kita tahu sebenarnya bukan itu yang terjadi.

Sesungguhnya, cinta... sebuah perasaan yang tulus menyayangi sepenuh hati. Persis melodi indah, mendayukan hati. Tetapi, mengapa sukar memahami cinta? Sukar sangatkah?

4 comments:

kaknOOr said...

Aida Adrianai "Kerna Terluka" uwaah memang menanti-nanti kemunculan novel dari penulis ni....Dah baca sedikit di blog penulis cite ni memeng menarik terutama watak nenek Nudra yg garang macam pelakun ibu mertua ku...terbayang muka pelakun dolu2 Arwah Siti Tanjung Perak...

kaknOOr said...

Aida Adrianai "Kerna Terluka" uwaah memang menanti-nanti kemunculan novel dari penulis ni....Dah baca sedikit di blog penulis cite ni memeng menarik terutama watak nenek Nudra yg garang macam pelakun ibu mertua ku...terbayang muka pelakun dolu2 Arwah Siti Tanjung Perak...

silencez said...

ohh nenek ni lah yg akak & kay sebut2 ek. ingat nenek mana la tadi hehe.

Dyea said...

Hahha..Wa pun sama la Sil, pening2 lalat. X penah ku dgr nama Nenek Nudra