Monday, January 19

Terbaru dari Kamsiah Abu...


Penulis: Kamsiah Abu
Harga : RM16.90
Penerbit : Buku Prima Sdn Bhd

Sinopsis:

TIDAK KU PINTA.Pengalaman pahit ketika ghairah memupuk cinta pertama bersama Kamal membuatkan Haryati terpaksa membina tembok yang menutup pintu hatinya dari diterjah lagi oleh perasaan cinta dari insan yang bergelar kekasih. Hancur luluh perasaan Haryati bila Kamal menghilangkan diri. Tambah memeritkan apabila peristiwa hitam yang dilalui bersama Kamal sentiasa memburunya sehingga membuatkan Haryati sering lemas sendirian.

Namun hidup mesti diteruskan walau apa pun badai yang melanda. Pemergian ibu bapanya dalam trajedi hiba turut menjadikan Haryati seorang gadis yang cekal menghadapi segala cabaran hidup ini. Bukan lagi cinta yang dikejar tetapi cita-cita yang menjulang tinggi menjadi sasarannya kini.

Dalam menggapai cita-citanya, pintu hati Haryati sering diketuk oleh lelaki yang sentiasa dahagakan cintanya. Dalam kepayahan Haryati terus cuba mempertahankan tembok yang dibina demi menjaga maruah yang sudah tercalar dari terus menghantui hidupnya.
Kecekalan dan kesabaran Haryati di dalam mengharungi hidup tanpa insan-insan yang disayangi menjadi lebih mencabar apabila ketua dan majikannya juga terus-terusan menduga emosi dan perasaannya. Kehadiran Dato’ Johari, seorang lelaki hartawan yang begitu prihatin terhadap liku-liku kehidupan Haryati benar-benar menduga kekuatan Haryati dari terus mengurung hatinya dalam tembok yang dibinanya.

Demi maruah diri, akhirnya Haryati pasrah akan jodohnya, walaupun dia tahu bukan mudah untuk hidup dengan lelaki itu lantaran terlalu banyak perbezaan dan halangan yang membelenggu mereka.
Dapatkah Haryati membina bahgia bersama lelaki yang telah mula dicintai dengan sepenuh jiwa dan raganya, walaupun setelah mengetahui siapa lelaki itu sebenarnya? Bagaimana pula Haryati mahu menepis segala fitnah yang mendatang lantaran Kamal tiba-tiba muncul kembali dalam hidupnya? Hanya “Tidak Ku Pinta” yang akan dapat memberikan jawapannya kerana apa yang berlaku bukanlah hak kita sebagai makhluk Allah untuk menentukannya!
Selamat membaca!....

* * * * * * *

Karya Terdahulu Kamsiah Abu:

Notapipi:

wa dah rembat kat markas sabtu lepas, ISO kicap weyy!....so dunn my geng...hehehe

sebenarnya banyak gak buku-buku baru keluaran Buku Prima kat kedai tapi awat laa kat website depa tak update langsung...issy sungguh tak berjiwa IT depa ni laa...


6 comments:

Qimi08 said...

Tahniah untuk Kamsiah Abu dah beraleh arah ke publisher baru.

psst. Dek yang stock kat markas banyak lagi ke? Akak sabtu depan baru nak turun...

kucc_aprilsnow said...

kak Qim..masa saya beli tu kt markas kecik ada tinggal 3 jer lagi, markas besar tatau wooo...

psst : akak, utk langkah keselamatan, apa kata saya cadangkan akak buat pesanan talian terus ngan anakanda tercinta tuu...ahaaks

NickyAzrai said...

weh..
ade yg seru nama aku neh

nak order no problem
ti tit je
:D

p/s : lg byk order lg bagus
yg kaya nnt bukannya org lain
boipren gelap aku tu jgk hehehehe

kaypo said...

Qimi..ada lagi kot...aku dah slmt cite ni..yg pasti..kisah duda lagi..tapi dato duda la..musim kisah duda janda..rasanya dah kat 4 buku baca pasal duda janda ni...hmhm lepas ni musim apa gamaknya..:-)

kucc_aprilsnow said...

hahaha, kay cite pun ada musim ek beb, mcm2 ada...taun lepas musim tangkap basah, ni awal taun 2009 dimulakan ngan sensasi dude & jane laa...adeh adeh adeh

NickyAzrai said...

tak beli lagi