Wednesday, July 15

Buku Ogos 2009 Dari Jemari Seni...

Tiga Ceritera dalam sebuah Pelangi oleh Syud, Hlovate, Noor Suraya


Tiga ceritera berwarna-warni dalam sebuah Pelangi...


Ceritera I
PELANGI – SYUD


Iman bukan pelangi awak. Iman cuma Iman. Iman tak cantik macam pelangi...Tapi,Iman tetap ada kat sini walau pelangi dah pergi...


Menjadi anak yatim piatu pada usia muda bukannya bermakna Iman Aisyah tidak berani hidup sendiri apalagi berdikari. Cuma kalau tiba-tiba ada yang melamar, apa salahnya kalau dia menerima, kan?

* * * *


Ceritera II
KED’S STORY – HLOVATE


Khalid Faizal... Ked ... Hadiah ...Nawala lady... a romeo... a skater...Florida-Virginia ... Malaysia-USA


Hadiah deck daripada gadis tak bernama membuat dia gelabah. Macam mana budak perempuan FELDA tu tahu tentang skate? FELDA Florida barangkali, sebab budak berbaju kurung tu kenal juga Bruce Walker!


kalau nak diikutkan logik....cinta pandang pertama dan cinta antara benua tu...masuk akal ke?


* * * *


Ceritera III
RUMAH KECIL DI UJUNG PADANG – NOOR SURAYA


Akukah kunang-kunang yang dilupai orang tika mentari menyingsing?


“... papamu jadi bimbang kalau sapi-sapi itu mencintai aku lebih daripada dia.” Kata doktor veterinar itu sambil tersenyum.“Semua orang bilang mas sangat pendiam.”“... tetapi tidak dengan gadis yang aku suka.”


Gadis yang aku suka?

Durrah selalu melarikan diri jika hatinya tercalar. Masihkah dia perlu ‘berlari’ jika hatinya sudah tersangkut pada penghuni rumah kecil di hujung padang ini?


-------------------------

ISBN: 978-967-5118-24-1

Harga: RM22.00

Harga pembelian melalui pos: RM20.00


Dapatkan Pelangi di Pesta Buku Selangor mulai 24 Julai 2009 dan EFEST UIA mulai 23 Julai 2009.

(info dari : www.jemariseni.com)

5 comments:

RinnTisan said...

WAh! 3 nama hebat kat kulit buku tu!! nanak!!!!

kucc_aprilsnow said...

kaksu shomei, hlovate sayang n Syud darling..tahniah, tahniah, tahniah...aduss tak sabar nak tengok n pegang pelangiiiii......kucc suker pelangi sbb...dia cantekkkkkkkk n memukauuuuuu!

Ju'A said...

x sabau nak dakap pelangi....suke sangat ngan ketiga2 penulis yg selalu dinanti2kan karyanya.......

tahniah....(3X) kak su ku sayang, juga pada adinda2 ku syud n hlovate atas kelahiran PELANGIIIIIIII.............

dyea said...

Kaksu,
Syud,
hlovate,

Tahniah !!!
Yesss...pelangi di mataku ;)

Qimi08 said...

Tahniah untuk penulis JS syud,hlovate and kak su... memang menanti kemunculan ketiga-tiga cerita ni yg akak telah ikuti diblog mereka terdahulu.... Yesss akhirnya penantian berakhir sudah....la la la la