Friday, July 24

Akan Datang dari Fajar Pakeer....Mini Novella


AKAN DATANG
Terbitan : Fajar Pakeer (2009)
Harga : RM8.90


Berapa ramai lelaki dalam dunia ni yang begitu meminati bidang cosmetology? Dan berapa ramai antaranya yang sangat obses dengan kecantikan bibir seorang wanita? Kajian menunjukkan bilangan lelaki menyertai ahli-ahli beautician yang lain hanyalah 3 peratus sahaja. Bermakna bidang ini sebenarnya didominasikan oleh kaum wanita. Benarkah?

Sinopsis

Dua ahli cosmetologist saling bersaing dalam apa sahaja perkara. Perbezaan menjadikan mereka seperti api dan minyak. Tapi mereka tidak pernah menyangka perbezaan satu peratus inilah yang mendekatkan mereka tanpa mereka sedari.

Sejak awal lagi Kael tidak pernah menyukai Widuri. Baginya kehadiran gadis itu di makmalnya ada, tidak apa. Tidak ada juga dia tidak kisah. Gaya Widuri yang selekeh mencipta si Ugly Duckling yang tidak selera dipandangnya.Dan elergiknya dia pada Widuri sehingga menyebabkan dia sering mengabaikan apa-apa sahaja perkara berkaitan gadis itu. Sehinggalah suatu hari dia menemui seorang gadis seiras Widuri, memaksa dia menjadi penyiasat tak bergaji untuk membongkar misteri gadis itu. Siapa sebenarnya Widuri? Dan kenapa ada dua Widuri yang mempunyai personaliti berbeza?

8 comments:

kucc_aprilsnow said...

tahniah 3x buat semua penulis...erk, ada sapa-sapa nak sponsor wa tak...poket dah berlubang besar ni...hikhik

Ju'A said...

hihihi...kucc sendiri sponsor lah....sume kicapians poket dah berlubang...

congrats utk sume penulis...

nita ngan sarnia tahun ni betul2 produktif......

RinnTisan said...

mini novela ni cemana ek? novel sambung2 mcm telenovela or novel pendek?

kucc_aprilsnow said...

rinn..norpen kut, agak aku lerr...hehehe

RinnTisan said...

owh kalau citer2 pendek ni buku nipis la ek? haaaa aku suka penulis best2 tulis buku nipis ni.. hehe.. wah nak bli nak bli.

kaypo said...

cing...cam tau tau jer..poket aku pun dah berlubang...jahit jahit asik la tertetas..berlubang semula...hahaha...

jujun said...

hihi kucc berlubang ek poket aiseh susah la ni haha

jun ada tanya nita, dia kata buku rege lm RM10 lebih kot...

tak sabar ni nak memiliki buku2 ketik jd koleksi :)

kucc_aprilsnow said...

kay - lor awat yg jahit kay, mmg xmau dia lerr...buat penat jer beb, aku diamkan aje, lama2 lubang tu tertutup sendiri, hahaha...

bos - uik, 10 hinggit ka?, kalau dpt 20% mcm biasa kt markas tu baguih dah, byk la yg boleh aku rembat kan..hehehe, amboi tak hinggat poket dah berlubang besaq ni, nk rabak kan terus ka kucc oooi, citt!