Saturday, September 5

Akan datang dari Lily Haslina


Tajuk : Menunggu Cinta Tuhan
Penulis : Lily Haslina Nasir
Penerbit : PTS Publication
Harga : RM18

Khalida Atikah jiwanya bening lagi putih mengalir kalau berbicara tentang roh Islam.
Dia mungkin tidak punya cinta tapi tetap punya cita-cita.
Impiannya cuma satu. Biar apa jua keadaannya, Islam tetap nur di jiwa.
Dia juga ada ketika terkeliru dan celaru.
Dunia surat khabar ada ketika memaksanya jadi zalim. Mampukah dia?

Alamak... macam mana nak tulis gosip? Nanti aku fitnah orang?”
Ketuanya, Azrul amat digeruni. Lelaki muda itu matanya tajam menikam, lidahnya mampu menghiris, tindakannya menghancur lumatkan kerjaya kewartawanan yang baru bermula.

Namun di antara Azrul yang digelar Harimau Dinamik dengan Allah swt Tuhan Yang Menguasai Seluruh Alam, Khalida tunduk sujud gentar lagi penuh cinta pada Yang Khalid!

Azrul Rasyid.. dia lelaki keras, kasar lagi lantang.
Kata-katanya penuh luka, bibirnya penuh duri.
Cintanya hanya pada diri, tulisannya penuh menyakitkan hati.

“Hah?! Budak Khalida jadi anak buah aku?”
“Bertudung, lurus bendul, aliran agama... Apa Khalida tahu tentang hiburan dan artis?”
“Menulis di ruangan hiburan pun macam beri kuliah subuh!”

Renungannya pada Khalida penuh benci dan keji.
Gadis ini memang menyusahkan!
Tapi entah mengapa wajah polos jernih itu ada ketika menggugah hati bekunya.

Nureen, gadis seksi penuh misteri, angkuh, tamak lagi haloba.
Cita-cita dan nafsu dipacu menjadi satu.
Sihir bobrok mainan bibir, amalan harian.
Setinggi mana mampu mereka menongkat langit.
Sejauh manakah cinta mampu bertahan di antara Nureen dan Azrul Rasyid seandainya di antara mereka ada wajah hitam yang menguasai.

Cinta Tuhan tidak perlu ditunggu. Cinta Tuhan tidak perlu dinanti. Kasih sayang dan manis rindu pada Tuhan seharusnya menjadi nafas kita setiap saat. Di antara Khalida Atikah, Azrul Rasyid dan Nureen siapa yang lebih luhur lagi putih untuk disapa cinta PenciptaNya?


8 comments:

dyea said...

Kak Lily,
Tahniah..tahniah!!
moga yang ni pun bisa menyengat!!

Lily Haslina Nasir said...

Ya ALLAH...
Cepat dan pantasnya dah ada di sini.. ha ha ha terima kasihlah utk darling darling di sini. kauorang memang buat penulis kat malaya ni terus menulis dan menulis dan menulis... terima kasih semua! selamat mendapat kasih sayangNYA di bulan ramadan ni ya!

jujun said...

tahniah akak...nanti nak satu siap tt wokeh..sis zie take note hihi....

RinnTisan said...

Tahniah kak lily. semoga makin produktif dgn idea2 segar.

Ju'A said...

tahniah lily untuk kelahiran novel baru ni....doakan lily terus berkarya....

Lily Haslina Nasir said...

jujun...
alamak saspen ni.. citer akak biasa biasa aje...apa apapun tq beb!

Lily Haslina Nasir said...

rin.. tq tq darling...
kalau tak ada org org macam warga kicap, agaknya akak malas menulis kot.. ha ha terima kasih di atas semangat!

Lily Haslina Nasir said...

ju'a
terima kasih terima kasih... kita doakan negara kicap terus hebat dan gah empayarnya... mudah-mudahan byk penulis berkumpul di sini