Tuesday, April 12

Terbaru daripada NB Kara


Tajuk : Sambal Kerang Najwa Vs Aku Bukan Rabiatul Adawiyah
Penulis : Norhayati Berahim vs Kusyi Hirdan
HARGA: MYR25.90

SAMBAL KERANG NAJWA

Mesti seronok melihat kerang yang banyak. Toleh kiri kerang, toleh kanan kerang. Wah! Mesti tidur pun atas keranf dan makan kerang sambil berbaring. Najwa memasang senyum! “Najwa, jom kita pergi rumah eng! Kita pilih kerang dan bakar. Cicah dengan kicap dan air asam. Mesti sedap, kan?” Firdaus sudah menean liur. Padan sangatlan mereka berdua ni! Suka sangat makan kerang! Mawar suka juga makan kerang, tetapi tidaklah keterlaluan. Kalau ada, dia makanlah, tetapi tidaklah sampai menelan liur maca Firdaus. “Kau orang berdua ni, kan... teruk sungguh! Esok-esok kalau kau ornag berkahwin, aku dengan Seng buatkan kau orang pelamin dari kerang!”
“Aku tuntut janji kau!”


AKU BUKAN RABIATUL ADAWIYAH

“Ingat, Mazwin. Awak selalu kata, nak jadi seperti Rabiatul Adawiyah. Hah, sekaranglah mmasanya. Rabiah insan yang mudah memaafkan... Jadilah seperti itu, Mazwin.” Mazwin menggelang-geleng. Dia tidak boleh melupakan kelukaan di hatinya kerana dipaksa melupakan Badrul selepas 10 bulan lelaki itu pergi menghadap Ilahi. Oh, dia tidak boleh menjadi seperti Rabiatul Adawiyah. Dia gagal

Tajuk : Bunga Di Rimba
Penulis : Zuliana Abuas

Blurb :

Rimba itu adalah rumahnya. Tempat di mana dia berbicara dengan alam, meneruskan kehidupan siang yang rutin tetapi mengembirakan. Menjalani kehidupan malam yang panjang tetapi cukup mendamaikan. Bagi Ajura, hidup dan matinya, biarlah di rimba itu. Namun sesuatu telah berlaku. Pemergian si ayah yang sudah melangkau waktu, benar-benar membuat dia buntu. Akhirnya, gadis itu terpaksa memberanikan diri, cuba menjengah dunia luar yang asing yang tidak pernah diimpi. Dalam pencarian, dia bertemu Yusri, lelaki yang berbudi. Lelaki yang dalam diam menyimpan hati padanya tapi takut meluahkan. Dapatkah Ajura bertemu dengan ayahnya semula, apakah hubungan Yusri dan Ajura akan berkembang mekar?

Pengarang: Norhayati Berahim
Halaman : 870
Tahun : Januari 2011
Terbitan : NB Kara
Harga : RM28.00

Blurb:

Cinta itu tidak pernah berubah walau musim berganti

Bolehkah dipercayai cinta seorang kanak-kanak yang tidak punya apa-apa? Bolehkah dipegang segala janji dan kata-kata? Bagi ramai orang, cinta seorang kanak-kanak hanya cinta monyet, cinta yang cepat pudar dan hilang dalam sekelip mata. Cinta yang akan melompat dari satu dahan ke satu dahan, dari pokok pokok dan pergi tanpa apa-apa rasa?

Tetapi bagi seorang anak kecil seperti Atan, cintanya terlalu tulus buat Jaliha. Cinta yang datang dari mata turun ke hati. Cinta yang memicu dia terus berdiri dan berlari.

Cinta bagi seorang kanak-kanak, ianya terlalu jujur untuk dikhianati dan walau musim berganti. Cinta itu tidak pernah berubah walau seinci.

1 comment:

tzaraz said...

Bunga Di Rimba!!! YESSS! akhirnya!