Tuesday, January 12

Akan Datang Dari Fajar Pakeer


Sejauh mana pun mereka membawa diri, Najla dan Amal tidak mudah melupakan segala yang pernah menjadi milik mereka. Bukan mudah juga untuk mereka merelakan perpisahan. Bukan juga mudah melupakan kepergian.

Amal tahu dirinya hanya gagak di rimba dan Hakim umpama merak kayangan. Sudah ditakdirkan Hakim itu tidak untuknya. Namun bukan salahnya apabila kasih setia tercipta untuk lelaki itu. Najla sedar cintanya kepada Anas Salihin tidak pernah pudar walau jarak dan waktu memisahkan mereka. Namun, Najla tidak sanggup untuk terus berharap apabila terbukti cinta itu tidak berpihak untuknya.

Apakah benar Amal dan Hakim tidak berhak untuk bersama hanya kerana dunia mereka berbeza? Dan, selama mana pula Najla dan Anas Salihin terdaya menyembunyikan rahsia hati? Selama mana mereka rela berteman rindu sedang di hati ada cinta menemani?


Kerana cinta, Asiah lalai dengan tuntutan agama, membuatkan dia melarikan diri mengikut kekasih hatinya, Ah Sim. Perlarian tanpa hala tuju itu akhirnya menjebakkan diri ke dalam kancah maksiat. Kematian kekasihnya menyebabkan Asiah mengalami tekanan jiwa.

Rafiza, Rufila dan Rafidi dibesarkan penuh kasih oleh Encik Abu Bakar dan Bidan Suriati. Kasih sayang mereka langsung tiada belah bahagi. Apa yang diperolehi oleh Lia Asmara dan Nia Astika, akan diperolehi juga oleh mereka bertiga.

Tahun berganjak, Rafiza melarikan diri bersama pemandu teksi demi hidup bebas sehingga tanpa sedar berlaku sesuatu yang langsung tidak diduganya. Rufila sanggup korbankan kasihnya buat Nazril Shah demi kebahagiaan Nia Astika. Rafidi tetap tidak mahu mengalah dalam mengejar cinta gadis impiannya.

Kerana rindu itu adalah cinta yang harus terus melekat di hati, apakah Rafiza yang lari akan pulang ke pangkuan keluarga? Mungkinkah Rufila akan turut bahagia dengan keputusannya? Bolehkah Rafidi berjaya merebut hati gadis igauannya? Tidakkah ada rindu dalam hati, menghambat semula pertemuan?


Di sebuah kawasan tanah tinggi, tinggal seorang perempuan bersama anak-anaknya. Castle of Flowers, jadi hunian Puteri Dahlia bersama puterinya serta tiga puteri tirinya; Puteri Lavender, Puteri Everlasting dan Puteri Rose. Puteri Dahlia begitu benci dan dendam kepada semua anak-anak tirinya. Semuanya gara-gara kasih sayang suami dirampas oleh madunya.

Puteri Lavender, Puteri Everlasting dan Puteri Rose terpaksa bersabar dengan olah bonda dan adik tiri mereka. Semuanya demi mengenang jasa Puteri Dahlia kerana telah memelihara mereka. Biarpun kejam, Puteri Dahlialah yang membesarkan dan menjaga mereka selama ini.

Namun begitu, akhirnya Puteri Lavender memecah tradisi. Membantah kekejaman wanita itu. Keberaniannya menimbulkan berbagai bencana untuk mereka bertiga. Tindakannya melarikan diri menemukannya dengan Tengku Luthfibillah, Calvin Ng dan Raja Parameswara.

Akan hilangkah benci Puteri Dahlia ke atas mereka nanti atau selamanya kembar bertiga itu harus jadi mangsa dendamnya? Atau mungkinkah hadirnya Tengku Luthfibillah, Calvin Ng dan Raja Parameswara bakal menganyam cinta dan bahagia di hati Puteri LER?

2 comments:

dyea said...

Tahniah kak Zara, Sarnia , Ainon n Qaseh,
Moga tahun ni bertambah2 menyengat =)

qaseh qaisara said...

terima kasih Dyea kerana masih menyokong kami semua.