Friday, January 28

Terkini daripada PTS

Tajuk : Nian Hati Salsabila

Penulis : Zahiruddin Zabidi

Harga: RM 17 / RM 19
ISBN-13: 978-967-5783-53-1
Tarikh Terbit: 28 Jan 2011
Jumlah Muka Surat : 304


Dari puncak yang sejuk nian, dia mula mengenal dan belajar mengenai kepentingan berkongsi. Dia terkesan dengan ungkapan murabbinya ini. "Dakwah itu bermaksud mengajal." Dalam al-Quran ada menyebut supaya kita berdakwah atau mengajak manusia kembali pada ajaran Allah yang sebenar dengan cara berhikmah dan melarang mereka dengan pebuh kebaikan. Jika berlaku pertembungan, uruskanlah dengan penuh toleransi.

Dari saat itulah gadis manis yang bernama Naurah Salsabila mula melebarkan sayapnya. Dia terus terjun ke dunia yang penuh dengan suka duka, cabaran dan ujian hanya kerana rasa tanggungjawab untuk berkongsi dengan ummah. Lantas diteguhkan niatnya kerana Allah, diladeni akannya sunnah Rasulullah.

Tajuk : Tiga Hati

Penulis : Maslina Ngadiman

Harga: RM 18.00 / RM 20.00

ISBN-13: 978-967-5783-25-8

Tarikh Terbit: 26 Jan 2011 Jumlah

Muka Surat : 352

Kategori: Remaja, Novel Chiclit

Penerbit: PTS Litera Sdn Bhd


Kata Arina, "Saya serik bercinta-cinta. Saya mahu berikan tumpuan kepada kerjaya."

Tekad Maya, si gadis extra sopan, "Saya tidak akan biarkan diri ini dibuli lelaki lagi. Saya mahu mantapkan kerjaya saya."

Azam Wardah pula, "Sekarang bukan masanya mahu bersedih kerana belum ada jodoh. Saya mahu tingkatkan keupayaan diri, barulah nanti boleh memikat hati bakal-bakal ibu mentua."

Mereka berkongsi azam yang sama iaitu, mahu berjaya dan menjadi muslimah yang terhormat.

Namun, pasti ada cabaran yang menanti... dan mampukah mereka atasi

Tajuk : Penulis Yang Disayang Tuhan

Penulis : Baharuddin Bekri

Harga: RM 18.50 / RM 20.50

ISBN-13: 978-967-5783-28-9
Tarikh Terbit: 10 Jan 2011
Jumlah Muka Surat : 376

Ada seorang penulis yang putus asa, seorang pelajar 10 tahun yang taat kepada bapa, seorang gadis yang berada di hujung usia, tiga pendatang tanpa izin yang hidupnya disalut kecewa dan lima bekas penulis yang penuh rahsia.

Siapa penulis yang disayang Tuhan? Namun kisah ini lebih daripada sekadar itu....

Tajuk : Pen Merah Pen Biru

Penulis : Elisya Izd

Harga: RM 16.90 / RM 18.90

ISBN-13: 978-967-5406-17-1

Tarikh Terbit: 20 Jan 2011

Jumlah Muka Surat : 272e

Kategori: Novel Dewasa, Novel Chiclit

Namun, selepas bertahun menamatkan zaman sekolah menengah, si pen biru berasa bersalah dab mahu mencari si pen merah bagi meminta maaf atas perselisihan faham dahulu.

Dapatkah si pen biru menemui si pen merah?

Bagi si pen merah....

Pen merah

Pen biru,

Saya marah

Awak tahu?

Harga: RM 17 / RM 19
ISBN-13: 978-967-5406-68-3
Tarikh Terbit: 20 Dec 2010
Jumlah Muka Surat : 352

Kategori: Novel Dewasa, Novel Chiclit

Penerbit: PTS One Sdn Bhd


Namaku Bedah binti Bedul.Nama indah pemberian ibu dan arwah bapa adalah hasil gabungan nama mereka berdua iaitu Bedul dan Hamidah.
Berkali-kali aku meminta daripada ibu supaya dia benarkan penukaran nama.Namun, katanya namaku itu tanda cinta dia dan arwah bapa.Oleh itu, aku tidak dibenarkan sama sekali menukarnya.
Bagaimana aku akan mendaftar di kolej dengan nama itu?Gadis secantik aku bernama Bedah!Tidak padan, bukan?Dengan nekad, aku menggunakan nama baru di kolej.

Namun, langit tidak selalu cerah.Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga.

Hakikatnya, namaku tetap...
BEDAH!


Tajuk : Namaku Bukan Maria
Harga: RM 18 / RM 20
ISBN-13: 978-967-5783-52-4
Tarikh Terbit: 27 Dec 2010
Jumlah Muka Surat : 416

Novel ini mengangkat watak besar dalam sejarah tanah air iaitu Natrah. Pengarang memilih nama Natrah kerana nama ini tercatat dalam sepucuk surat yang ditulis oleh Mansor Adabi kepada Natrah sewaktu Natrah dipaksa ke Belanda.

Kisah ini berlaku pada zaman darurat ketika Jepun menyerang Malaya. Sewaktu itu Che Aminah mengikut suaminya berniaga di Bandung, Indonesia. Che Aminah rapat dengan Nor Louise, nenek Natrah yang sudah memeluk agama Islam kerana berkahwin dengan pemuda tempatan. Kemesraan itulah yang menyebabkan ibu Natrah, Adeline Hertogh menyerahkan Natrah kepada Che Aminah.

Perang menyebabkan kemiskinan dan kemelaratan. Perang juga menyebabkan suaminya Hertogh menjadi tawanan Jepun. Sebagai ibu tunggal, keluarga yang besar seperti keluarga Natrah dihimpit derita untuk membesarkan anak-anak. Oleh sebab itu, beliau tidak mampu menanggung keluarga lalu bersetuju menyerahkan Maria kepada Che Aminah, sebuah keluarga Melayu yang berasal dari Terengganu. Mak Minah menerima Maria menjadi anak angkatnya dan mengislamkannya dengan nama Natrah.

Tajuk : Ghaib ke Kemboja
Penulis : MF Kencana

Harga: RM 13.00 / RM 15.00
ISBN-13: 978-967-5136-70-2
Tarikh Terbit: 23 Dec 2010
Jumlah Muka Surat : 224


ANGKOR WAT.

Antara khazanah paling misteri dan menakjubkan pernah wujud di muka bumi. Empayar ajaib berkurun lamanya kini lenyap dimakan waktu. Yang tinggal hanyalah sejarah dan legasi lama. Yang ada hanya mercu pertiwi bangsa yang tidak lekang dek panas, tidak lapuk dek hujan.

Namun, tidak semua menyedari pada setiap siratan sejarah pasti ada rahsia yang sering akan tersingkap pada detik-detik yang tidak terduga.

Maka, muncullah Iqram menjadi nadi kembara cerita ini. Ghaib ditelan cabaran dan dugaan yang sungguh mendebarkan lagi menggemparkan!



Tajuk : Diari Mat Despatch Lelaki Baik
Penulis : Baharuddin Bekri
Harga: RM 9.90 / RM 10.90
ISBN-13: 978-983-3654-79-6
Tarikh Terbit: 20 Dec 2010
Jumlah Muka Surat : 144

Diari bulan Januari yang aku tulis dalam buku laporan sains sudah hilang. Diari ini diari kedua aku. Tujuan aku membuat diari ini bukan lagi kerana niat mahu belajar Bahasa Melayu Tinggi kerana aku sudah kecewa dalam ujian BMT dahulu. Kini,aku menulis diari kerana merasakan menulis diari boleh melegakan perasaan aku dan membuatkan aku tenang. Aku juga sedang mencari definisi berkenaan lelaki baik.Bagaimanakah lelaki itu dikatakan lelaki baik?

Tajuk : Cikgu Paling Gempak

Penulis : Ainin Naufal

Harga: RM 14.50 / RM 16.50
ISBN-13: 978-967-5406-29-4
Tarikh Terbit: 12 Jan 2011
Jumlah Muka Surat : 272

Senarai nama pelajar 2 Biru: Melah Melia Mirza Rayyan Naznin Arif, ditugaskan mengajar di Kelas 2 Biru yang haru bitu sementara menunggu keputusan STPM. Tiada seorang guru yang sanggup mengajar dikelas itu. Namun, Arif yakin dia mampu menggalas cabaran ayah dan rakan-rakan sekerja bagi mengajar di kelas itu. Mampukah Arfi menjadi guru di kelas yang tidak pernah aman itu?

No comments: