Wednesday, August 20

Majlis Hijab Sang Pencinta



Penulis : Ramlee Awang Murshid
Penerbit : Alaf21
Harga : RM19.90
Halaman: 503 m/s

blurb:
Rasa rindu terhadap keluarga menggamit hati Saifudin merentasi Tanah Sumatera untuk pulang ke Punggor, Tanah Melayu. Namun, kejahatan seolah-olah memburunya. Setiap langkahnya dibayangi halangan yang tak berkesudahan.

Berita kepulangannya di Tanah Melayu sampai ke pengetahuan Sultan Melaka. Kemarahan baginda kerana tidak dapat mengahwini Haryani menyebabkan dia mula menjadi buruan orang istana.

Saifudin lari ke gua. Di situlah bermulanya satu lagi keajaiban. Jasadnya berpindah merentasi hijab masa untuk sampai ke abad 21. Sekali lagi Saifudin bertemu dengan Haryani dan kisah cinta yang melangkaui masa mekar semula.

Namun, kejahatan yang senantiasa mengiringi setiap injak kakinya masih mengekori. Kali ini tebakan musuh durjana mengakibatkan sengketa yang tercetus di langit berlaku lagi.








ok geng. ni gambar petang tadi. sowwy.. kualiti kureng. maklumlah.. kamera categori oldies. kerusi2 kat depan tu kosong lagi.. kitaorg antara tetamu yg sampai awal - yg ke-4 & ke-5. oh ya.. waktu sampai tu, serentak dgn RAM & family hehe.

jangan tanya kenapa cuma beberapa keping ni je. masing2 sedia maklum, kami kan pemalu. sempat bisik pada cing.. kalau si dyea ada ni, mesti waktu kita makan dia dah ke sana sini ambik gambar :P

waktu En. Nordin berucap, akhir tu bila disebut tetamu2.. termasuk `gengkicap'.. macam2 rasa ada. hehehe.. rasa apa eh cing? dengar tetamu kat sebelah carrie tanya, mana satu gengkicap? haha. haa.. cerita lain, tunggu sabtu ni k. Haa sebelum tu. mc majlis; Richie Rachman.

Sekali lagi, terima kasih banyak2 utk En. Nordin..
Juga untuk Norzailina Nordin, Eka Fahara, Anis Ayuni dll.. lain masa jumpa lagi. InsyaAllah.

5 comments:

kucc_aprilsnow said...

sil...part yg inche norden sebut "Geng Kicap " tu....xtaw nk gambarkan perasaan....ekekeke...watever mmg syok semlm biarkan terpaksa tunggu lama sbb GOH lambat tiba...Inche Norden, geng alaf21 mmg kelass..macih jemput kami...semoga akan terus menjalin hubungan erat dgn Geng Kicap di masa hadapan..

Buat abang Ramlee, tahniah utk Hijab Sang Pencinta....

p/s : sil, wa ngan lu jer taw kisah akan dtg kan...Tetralogi beb..hehehehe

Mersik said...

Wahh.. mmg seronok majlis semalam tu..meriah tak terkata. Apatah lagi diserikan dengan kehadiran geng kicap.

Nice to know some of u...

Hik hik..

Hezzy Azra... said...

Salam geng kicap,
Saya dtg juga majlis pelancaran tu dan turut tertanya..."yg mana satu geng kicap?" sampai ke penghujung majlis, saya masih tak tahu jawapannye...

fssf said...

Kami pun ada jugak di sana ... hehehe
Tapi tak kita kenal kan, cuma kami balik awal je, sbb si ziela jalil tu lambat sgt, pastu kami ada hal kan ... chisss tak punctual sungguh, lain kali alaf kena amik org lain daaaa

kucc_aprilsnow said...

hezzy, kami malu n rasa sgt2 terharu dijemput ke majlis grand mcm tu...sbb tu nyorok jer, tak sangka inche norden siap mentioned nama group kami...bangga+terharu sgt..

fssf, maafkan laa geng alaf21...merekapun xjangka akan terlewat mcm tu,faktor yg diluar kawalan kan..