Monday, December 3

Sneak Peek: Semalam Yang Kutinggalkan by Laila Hanni

"Aku ingin menjadi cinta terakhirmu...
meskipun aku bukan cinta pertamamu..."

Novel kedua dari penulis Syurga di Wajahmu, Laila Hanni :)

Ruas binding yang menunjukkan novel ini dalam kategori agak tebal.

meRinnTis Blurb/Sinopsis Semalam Yang Kutinggalkan

Kisah ini ditamatkan di mukasurat 582

Penanda buku dan latar belakang tu adalah biodata penulis. Untuk paparan penuh, boleh lah dapatkan buku ini di pasaran.

alamat blog penulis di cover depan novel.

Tinta dari penulis.

butir-butir penerbitan dan Dedikasi penulis. Untuk paparan penuh, boleh dapatkan novel ini di pasaran.

Tajuk: Semalam Yang Kutinggalkan
Penulis: Laila Hanni
Terbitan Kaki Novel Sdn Bhd
RM21.00
Sabah / Sarawak: RM24.00
582 mukasurat

"Aku ingin menjadi cinta terakhirmu...
meskipun aku bukan cinta pertamamu..."


baca reviewnya di sini

serba sedikit tentang kisah ini:
 
"Aku ingin menjadi cinta terakhirmu meskipun aku bukan cinta pertamamu..."

Semalam Yang Kutinggalkan membawa kisah Munirah yang sanggup bermadu dengan sepupunya atas permintaan sepupunya (Kak Reen) sendiri. Lagipun suami sepupunya merupakan bekas teman lelaki yang amat dicintainya dulu. Namun sikap Izwan memang sedari awal buat aku mengeluh. Memang terasa ada yang tidak kena dengan sikapnya yang mementingkan diri sendiri. Selepas melahirkan anak buat Izwan, Munirah melanjutkan pelajaran ke Australia dengan izin suami. Namun perangkap yang dipasang seseorang telah mengena dan Munirah diceraikan begitu saja. Kerinduan pada anaknya saya memaksa Munirah menjejak semula Kak Reen dan Izwan. Munirah masih tertanya-tanya apakah salahnya sehingga Izwan membencinya dan mahu memisahkan dia dari Sarah.

Umar Rafiki yang muncul kemudian adalah jauh lebih memahami dari Izwan yang lebih mementingkan kebahagian diri sendiri. Umar datang dari keluarga yang memang tahap 'understanding' yg sangat tinggi. Sokongan dan kepercayaan yang diberikan Umar menjadikan Munirah lebih berani memperjuangkan haknya.
 
gaya penulisan yang dipaparkan menunjukkan kematangan beliau dalam menulis jika dibandingkan dengan penulis-penulis KN yang baru. semoga terus berkarya.
 
sure fine whatever
rinn
 
meRinnTis Blurb/Sinopsis belakang buku

Percintaan pada zaman sekolah telah menemukan Munirah dan Izwan. Mereka terpisah setelah Izwan menamatkan peperiksaan STPMnya manakala Munirah telah dijaga oleh mak ngahnya selepas kematian SEMUA ahli keluarganya akibat kemalangan.

Bertahun kemudian... Munirah dan Izwan bertemu kembali, hanya beberapa hari lagi Izwan bakal melangsungkan perkahwinannya dgn kak Reen. Munirah pasrah namun tidak pada Izwan. Dia cuba meraih kembali cinta mereka tapi Munirah tegar menidakkan cinta mereka itu kerana terhutang budi kasih, terutamanya kepada Kak Reen (anak mak ngah).

Kini Izwan ingin memperisterikan Munirah. Atas dasar rasa simpati kepada Kak Reen yg tidak boleh hamil, Munirah menerima dengan separuh hati. Perkahwinan ini direstui walaupun ada hati yg terluka.

Namun tergamakkah Munirah melihat Kak Reen yg rela dimadukan itu diabaikan oleh suaminya sendiri? Apakah pilihan Munirah? Anaknya, Sarah atau insan yg luhur mencintainya iaitu Umar Rafiki setelah badai menimpa rumah tangganya dgn Izwan?



No comments: