Friday, December 28

Sneak Peek: Hello, Mr Perfect!

Hari ni kiter intai-intai buku Waniey Zakaria bertajuk Hello, Mr Perfect! terbitan Kaki novel.

Covernya telefon merah ang ang!

Ruas binding kelihatan agak tebal.

meRinnTis blurb dan sinopsis di bahagian belakang buku.
harga semenanjung RM22
harga sabah sarawak RM25

Tinta dari penulis.

maklumat penerbitan dan juga sebelah kanan tu adalah catatan dedikasi istimewa dari penulis. Untuk paparan penuh, boleh lah dapatkan novel ini di pasaran ya :)

kisah Alya dan Izzul ditamatkan di mukasurat 674

Penanda buku dan juga biodata penulis. Untuk baca biodata penuh, boleh la dapatkan novel ni ya? :)
 
Tajuk: Hello, Mr Perfect!
Penulis: Waniey Zakaria
Terbitan: Kaki Novel
RM22.00
Sabah Sarawak RM25.00
674 muka surat
 
Peraturan dalam keluarga yang pelik kerana anak lelaki pun tak boleh langkah bendul. Haru anak kedua keluarga itu apabila ibu bapa kekasihnya memberi tempoh 6 bulan untuk masuk meminang. Maca mana dia nak pastikan abangnya berkahwin dalam masa 6 bulan sedangkan abangnya itu tiada kekasih dan jenis banyak songeh orgnya. Mahukan kesempurnaan dlm hidupnya. Macam mana nak dapatkan isteri yang sempurna untuk abangnya yg byk songeh tu?
 
Mr Perfect Izzul tu last-last kesian jugak kat adiknya dan bersetuju agar adiknya membawa calon-calon yang difikirkan sesuai utk dipilih sebagai isteri namun tiada satu pun yg berkenan di mata dan di hatinya.
 
Heroin, Alya, pula merupakan kawan kepada kekasih si adik. Alya sedang menghadapi masalah kewangan kerana bapa tirinya berhutang dgn along dan telah melarikan diri. Dia terpaksa bekerja keras untuk melunaskan hutang yang semakin besar jumlahnya. Gaji bulanannya hanya mampu membayar kadar bunga bulan2 sahaja.
 
Kawan dia bgtau kalau dpt pikat Mr Perfect, dia akan dapat sejumlah wang yang lebih dari cukup utk membayar hutang-hutang ayah tirinya.
 
Alya terkejut bila mendapati lelaki itu adalah lelaki yang sama telah mencuri hainya ketika zaman kolej dahulu. Izzul tak cam Alya kerana dulu Alya ni berpewatakan tomboy dan selalu bergaduh dgn Izzul.
 
Bila Izzul sudah mula nekad membuat pilihan, Alya pula dilanda serbasalah kerana dia membuat semua ini untuk wang walaupun dia memang sudah lama jatuh hati pada Izzul. Alya akhirnya menarik diri dan membawa keluarganya pindah. Cukup kuatkan rasa 'suka' Izzul pada Alya untuk main kejar-kejar dengan Alya?
 
sure fine whatever
Rinn
 
 

No comments: