Sunday, September 11

Terbaru daripada Jemari Seni


Tajuk : Bulan Di Atas Champs-Elysees
Penulis: Eva Hana
ISBN: 978-967-5118-67-8
Harga: RM17.00 (Sem. Malaysia)/RM20.00 (Sabah/Sarawak)


... memori indah itu bagaikan terlalu lama, seolah-olah hilang dalam filem hitam putih...

Dia gadis cergas, bijak, dan suka sesuatu penuh cabaran; itulah yang membawanya merantau ke Paris – Kota Cinta dan Kota Seni – dengan tiket untuk belajar bahasa Perancis!

Bertemu dengan Jean Paul di maya menjadi gerbang dia menelusuri ‘Parisku yang indah, Parisku yang romantis’... menaiki anak-anak tangga di Bukit Montmarte serta melihat pelukis-pelukis dan lukisan mereka yang indah; berjalan berpegang-pegangan tangan sewaktu musim bunga di Jardin Tuileries; menyaksikan pementasan teater Little Prince (Le Petit Prince) di L’Opera; melawat Musée D’Orsay yang penuh ukiran-ukiran cantik; melopong memandang lukisan Leonardo da Vincci – La Giaconde atau Mona Lisa di galeri; teruja dengan kedai-kedai berkelas di Rue de Rivoli; minum kopi café viennoise di café-café comel sambil makan roti pain au chocolat....

‘Kau’ memang seperti yang aku impikan dan ‘kau’ memang hidup, Paris!!! Tetapi denganmu Jean Paul...
“Eva Hana, je t’aime, mon amour, pour toujours.”


* * * *

EVA HANA ‘menjual’ kisah benarnya sebagai teladan. Biar indahnya cinta... pada EVA HANA ‘cinta bukanlah alasan untuk menjual rohani’. Bulan di Atas Champs-Elysees bercerita fasal cinta antara dua benua: tentang akidah dan kekuatan diri... juga bercerita mengenai penulisnya, EVA HANA IMRAN!

Tajuk : Dikau Takkan Pernah Jauh
Penulis: Nur Hatija
ISBN: 978-967-5118-69-2
Harga: RM19.00 (Sem. Malaysia)/RM21.00 (Sabah/Sarawak)

Letaklah Allah pada cinta yang paling utama. Cinta terhadap manusia tidak salah tetapi biarlah selari dengan kehendak agama...

Apakah erti cinta?

Kerana cinta, Fadhil meninggalkan kebahagiaan dunia dan belajar hidup zuhud.

Kerana cinta, Halina sanggup kehilangan kasih anak-anak.

Kerana cinta, Firdaus tenggelam dalam pelukan dunia;

dan kerana cinta akan Firdaus, Mardhiah sabar menunggu.


“Janji dengan saya, awak akan tunggu saya,” ucap Firdaus.
“Awak pun berjanji dengan saya. Jangan pernah melarikan diri daripada saya,” balas Mardhiah.

Tapi, kenapa kini Firdaus jadi lupa pada kata-kata yang pernah dia ucapkan dahulu? Mampukah mereka kenal erti cinta sebenar? Mampukah mereka berkorban demi mencari nikmat cinta itu?

* * *
NUR HATIJA menulis tentang makna cinta. Dikau Tidak Pernah Jauh membawa anda menghayati kisah cinta yang penuh teladan untuk mencari keikhlasan cinta yang sebenar.



Tajuk : Ikhlas, A.K!
Penulis: Nirrosette
ISBN: 978-967-5118-65-4
Harga: RM21.00 (Sem. Malaysia)/
RM24.00 (Sabah/Sarawak)

Membaca cerita Ikhlas, A.K! karya penuh yakin NIRROSETTE si manis dari Singapura ini, membuat mana-mana orang yang pernah muda tersenyum. Cerita segar lagi santai ini pasti membuat anda kagum pada penulis yang mengadun cerita cinta penuh pengisian ini.

Kata Adam Khalis:
Hidup ini tak boleh berdasarkan ‘saya-suka-awak’ dan ‘awak-suka-saya’… and we live happily ever after – aman bahagia untuk selamanya. Tak semudah itu, Kaseh. Hidup ini ada duri dan ranjau.

Kata Kaseh:
Bagaimana kita berbeza macam langit dengan bumi; Kaseh tak kisah. Kaseh sanggup buang apa sahaja demi Adam; termasuklah tidak mewarisi harta benda daddy. Kaseh sanggup hidup macam orang biasa. Percayalah, Kaseh bersedia memberi semuanya, kerana sekali dalam hidup Kaseh, apa yang Kaseh ‘tahu’ apa yang Kaseh ‘mahu’ hanyalah Adam Khalis!

Kata Orang:

… opposite attracts. Bad girls go for good guys. True much? Tapi…sejauh manakah kebenaran teori ini? Boleh ke Adam – stok budak masjid, bertahan dengan Kaseh – playgirl of the century? Well, we’ll see, we’ll see! … opps, dan jangan lupa Adam bakal menjadi kekasih yang ke-34 Nur Kaseh Kaisara!


Tajuk : Grr..Geramnya
Penulis: Feeza
ISBN: 978-967-5118-66-1
Harga: RM21.00 (Sem. Malaysia)/RM24.00 (Sabah/Sarawak)

nafsu amarah yang keterlaluan itu sifatnya syaitan

FEEZA berjaya membuat kita ikut rasa geram bersama Ila. Jom Grrr... Geramnya! dan ketawa dengan gelagatnya.

Senario 1:
“Gaji awak naik berapa?”
“Cukup makan aje,” jawab Chan dengan nada sedih.
Yahuuu!!! Kalau bernada sedih pasti kenaikan gaji Chan lebih rendah daripada aku.
“Tahulah sikit. Tapi berapa?” tanyaku lagi.
“Lima belas peratus aje.” Chan menjawab soalan aku dengan nada bersahaja.
“Apa???”

Senario 2:

Selepas sejam aku keluar ke ruang menunggu untuk bertanya. “Lama lagi ke?” Grrr... aku menahan marah.
“Oh, maaf. Mr Mai masih di KL,” jawab Fiona.
Empat jam kemudian. “Cik Sheila di mana? Mr Mai sudah sampai.”
Hah! Baru nak sampai? Kalaulah aku ni pecah ketuban sebab nak beranak sudah lahir bayi aku.

Ila sentiasa marah. Ila sentiasa grrr.... Peristiwa demi peristiwa yang berlaku dalam hidupnya serba tak kena. Yang betul nampak salah. Yang salah sudah tentunya salah.

Suatu hari...

“Helo, saya Firdaus.” Dengan beraninya lelaki itu memperkenalkan dirinya. “Kerja di mana?”
Nak jawab apa? Nak mengaku menganggur malu. Nak tipu takut kantoi. Nak mereka-reka cerita aku tak mahir.
“Maaf, saya nak jumpa kawan kejap.” Aku minta diri dengan sopan. Alasan saja tu!

Tajuk : Dia Yang Kunikahi
Penulis : Iqbal Syarie
ISBN: 978-967-0201-18-4
Harga: RM19.00 (Sem. Malaysia)/ RM21.00 (Sabah/Sarawak)

Mesti gadis itu hebat sampai berjaya menawan hati ayah ibu. Tapi... aku nak 'produk siap'. Jika diberi pilihan, Adam Johari mahu gadis yang sudah ditarbiahkan, sudah alim, dan sudah siap dibimbing. Logiknya, akan memudahkan dan pasti membantunya dalam mewujudkan keluarga dakwah dia impi-impi selama ini.

"Ana impikan produk siap, ustaz. Jika diizinkan untuk memberi contoh, ana maksudkan ustaz sendiri. Ana mahu isteri yang seperti Ustazah Asyiqin. Ustaz faham maksud ana?" Itulah yang dia katakan pada murabbinya.

"Ana faham maksud enta. Enta mahukan isteri yang sudah pun berdiri di medan juang, bukannya sedang baru mahu bersiap. Kan?"

Adam Johari mengangguk.

"Baiklah. Jika enta diberi pilihan untuk memiliki sebuah Ferrari mewah dengan sebuah van terpakai, yang mana enta pilih?" tanya Ustaz Mujib.

Johari terdiam sebentar. "Sudah tentulah Ferrari mewah!"
"Sebab?"
* * *
Keindahan bahasa bukan terletak pada mahalnya sijil, tapi terletak pada penghayatan dan pertuturan si tulang bangsa. Begitulah juga dengan keindahan garapan cerita. IQBAL SYARIE tidak pernah terlibat dalam mana-mana bidang penulisan. Jauh sekali dengan kursus atau mana-mana bengkel penulisan. Anak muda yang sedang mengikuti kursus penyelenggaraan kapal terbang dengan syarikat penerbangan Malaysian Airlines Systems (MAS) sedang merubah arus – menulis dengan satu misi: DaBOM- Dakwah Buat Orang Muda!

Terbaru daripada Galeri Ilmu


Keimanan Cinta
Pengarang : Munie Asra
Tebal : 276
ISBN : 978-983-097-333-3
Harga : RM18.00 E/M:RM20.00
SINOPSIS

“Cinta kepada isteri kamu tidak seharusnya melebihi cinta kepada Allah dan Rasul.”
Mendengar kata-kata Tan Sri Koh, Alan tersedar. Dia lupa menyandarkan harapan hanya kepada Allah. Alan beristighfar, moga Allah tidak menarik kembali keimanan cinta kepada-Nya.

Fazura, seorang novelis muda memenuhi masa lapang di Rumah Anak Yatim Baiduri. Di situ, dia berkenalan dengan seorang lelaki Cina tua. Fazura tidak menyedari bahawa lelaki itu adalah Tan Sri Koh, seorang hartawan Malaysia.
Alan Koh, cucu Tan Sri Koh dipaksa berkahwin dengan Fazura. Sekiranya dia ingkar, datuknya mengugut untuk menarik kembali harta dan perniagaannya. Fazura menghidap leukemia tetapi merahsiakan penyakitnya daripada pengetahuan Alan kerana dia tidak inginkan cinta yang lahir dari simpati.
Pada saat Fazura dan Alan mula rapat, muncul Andy Azman, seorang pemuda yang Islam hanya pada nama, menaruh perasaan pada Fazura. Adakah Alan akan melepaskan cintanya? Mampukah Fazura bertahan dengan penyakit leukemianya? Mampukah Andy menghadapi ujian cinta dari-Nya?


SYAHADAH RINDU
Pengarang : NURIN HANNA
Tebal : 300
ISBN : 978-983-097-283-1
Harga : W/M:RM18.00 E/M:RM20.00

Rahsia salasilahnya telah terbongkar walaupun sedaya upaya disembunyikan oleh keluarga. Kehidupan semasa kecil yang diwarnai keceriaan sebenarnya mencatatkan rentetan peristiwa penting meniti liku-liku perjalanan menuju alam kedewasaan. Tiga jejaka bersaing untuk merebut kasih daripadanya. Perebutan yang menyerlah kebaikan dan keburukan. Menyingkap kelebihan dan kekurangan tingkah laku manusia yang bergelar insan. Ujian serta dugaan yang mendatang, cuba dirungkai dengan ketabahan dan petunjuk dari Yang Maha Esa. Siapakah yang dirindui kehadirannya pada perjalanan itu? Hati manakah yang akan memenangi kemelut perasaan dan persaingan kasih-sayang?. Dalam pencarian atas nama keredhaan Ilahi, kerinduan tetap menerjah di sanubari, kekal mengisi ruangan hati, dalam menuju kehidupan yang kekal abadi.


Hani
ISBN: 978-983-097-311-1
Nurulsham Saidin
408ms
RM19

Novel Hani adalah karya terbaru Nurulsham Saidin hasil kolaborasi beliau dengan Zabidi Mohamed, penulis skrip Hani, drama 13 episod yang ditonton lebih dua juta penonton setiap minggu sewaktu ditayangkan di TV.



Hani mengisahkan cabaran hidup seorang remaja perempuan bernama Ummu Hani yang periang dan cemerlang dalam akademik dan kokurikulum. Dia berazam menyambung pelajaran di luar negara.

Hani yang selalu sakit kepala dan pening telah disahkan mempunyai ketumbuhan dalam otak sebelum menghadapi peperiksaan SPM. Dia perlu menjalani pembedahan otak tetapi akan menerima satu kesan sampingan – menjadi buta!

Berita itu umpama hukuman mati kepadanya dalam menggapai cita-cita menjadi pensyarah dan mengejar cintanya kepada seorang pelajar bernama Irfan.


Andai Bavaria Takdirku
Pengarang : NURULSHAM SAIDIN
Tebal : 296
ISBN : 978-983-097-275-6
Harga : W/M:RM18.00 E/M:RM20.00

Aisya, seorang wanita Melayu yang berpendidikan tinggi dan menyandang jawatan yang baik telah bertemu dengan seorang lelaki Jerman, Olaf yang ditugaskan ke Malaysia untuk jangka masa dua tahun.

Pertemuan yang pada mulanya sebagai sahabat itu kemudiannya membuahkan rasa cinta dan berakhir ke gerbang perkahwinan dua tahun kemudian.

Kisah bermula apabila Aisya perlu mengikut suami pulang ke negara asalnya, dan tinggal di sebuah kampung pedalaman di Obermichelbach, Bavaria, Jerman. Di sinilah Aisya mula merasai cabaran sebagai seorang Muslim yang hidup di kalangan penduduk beragama Kristian yang sangat tradisional.

Namun, dia mendapat kekuatan untuk menyesuaikan diri kerana suaminya yang penyayang dan sangat memberati agama Islam. Kala itu, Aisya berpendapat bahawa dia harus berada di sisi suami kerana satu lagi tanggungjawabnya adalah untuk membantu suaminya mempelajari syariat seperti solat dan membaca Al Quran.

Dari segi ketauhidan, suaminya tiada keraguan lagi.
Kekuatan Aisya adalah abangnya, Ustaz Ashrof yang telah mengingatkannya untuk bersabar, menjadi cerdik dan mengambil keputusan yang betul apabila telah berkeputusan untuk berkahwin dengan seorang yang situasi hidupnya seperti Olaf itu.

Novel ini juga menceritakan tentang perspektif popular masyarakat Eropah mengenai Islam dan kaitannya dengan perang salib. Ia juga memaparkan keadaan cuaca dan musim di Jerman serta masyarakat Islam di sana. Juga diselitkan cara penyediaan makanan orang-orang di sana.



Lentera Cinta Albaicin
Pengarang : Mazni Md Ramly
Tebal : 506
ISBN : 978-983-097-266-4
Harga : W/M:RM21.00 E/M:RM23.00

Muhammad Salehuddin menjejaki bumi Granada kerana dua tujuan. Pertama, untuk mengotai janji kepada sahabat baiknya Abdul Hakeem; seandainya peluang pekerjaan yang sengit di Malaysia tidak menjanjikan apa-apa, dia akan mencuba nasib di sana. Keduanya, dia harus melunasi ikrar jihad yang sudah terpateri bersama beberapa orang rafik.

Sallehuddin akan membantu mereka untuk memastikan cahaya dari obor Islam terus menerangi lorong-lorong suram di tanah al-Andalus itu.

Adat orang berdagang, pelbagai pengalaman pahit manis yang terpaksa ditempuhinya. Pandangan sinis masyarakat barat yang menganggap agama Islam sebagai agama yang mengekang hak-hak asasi individu dan keghairahan mereka melabelkan Islam sebagai agama teroris dan agama orthodoks yang memundurkan peradaban, membuatkan semangat Salehuddin berkobar-kobar untuk memerdekakan pemikiran orang-orang yang skeptikal terhadap Islam, baik dari pihak luar mahu pun dari kalangan orang-orang Islam Granada sendiri.

Salehuddin sedar, dia bukan seorang graduan dari Timur Tengah. Juga bukan seorang ustaz yang layak bersyarah. Namun nur hidayah yang diperoleh hasil acuan keluarga membuatkan dirinya menjadi seorang yang berani dan istiqamah dalam bermujahadah.

Dia ingin berkongsi cahaya itu dengan orang-orang di sekelilingnya. Itulah antara sebab mengapa Abdul Hakeem memilih Salehuddin. Akhlak dan budinya menambat hati. Islam itu bukan sekadar menghiasi sepotong nama atau terukir di dada segulung ijazah tetapi dijiwai dan menjadi amalan yang membenteng diri!

Namun tidaklah ada seorang pun di dunia ini yang beriman tanpa diuji. Janji-janji Allah kadang kala penuh teka-teki. Kemunculan watak-watak insani seperti Siham yang pendiam, Majeed yang kacak, Mourad yang agresif dan Imam Habib Kassem yang penuh wawasan memeriahkan hari-hari Salehuddin di Lembah Albaicin.

Anehnya, kehadiran Leyla Zulaikha yang pantas menjadi pesona Albaicin hampir-hampir mengundang satu tragedi!

Berjayakah Salehuddin menggaul semua rempah ratus permasalahan Albaicin untuk memasakkan sebuah ukhwah Islami?
Dan siapa pula Raden Nur Karmila yang namanya kian terukir indah di persada hati?


Kasih Terpilih
Pengarang : Ummu Itqan
Tebal : 260
ISBN : 978-983-097-263-3
Harga : W/M:RM17.00 E/M:RM19.00

Ketika Misali menyertai sebuah pasukan penyelidik untuk menyiapkan tesis sarjananya, dia tidak terfikir bahawa dia akan menghadapi konflik komunikasi dengan seorang rakan penyelidik yang ego.

Dia juga tidak terfikir bahawa misi penyelidikan madu di belantara Tasik Pedu akan menjadi titik penentu kepada perubahan status gadisnya. Malah dia tidak terfikir, misi penyelidikan itu akan bertukar menjadi misi penemuan jodoh buatnya.
Lebih Misali tidak terfikir, di satu tahap dia harus membawa watak kaum Ansar yang membela kaum Muhajirin.

Dia tidak terfikir ada ‘Muhajirin’ yang akan melintasi hidupnya dan mendamba kasih daripadanya ketika dia sudah di ambang jalinan ikatan suci dengan jejaka pilihan. Apakah Misali cukup kuat untuk menjadi ‘Ansar’? Apakah si dia juga bersedia untuk berkorban demi seorang ‘Muhajirin’?

Dua jejaka mengharap pada kasih yang satu. Dua ‘Ansar’ berdepan dengan seorang ‘Muhajirin’. Kasih siapakah yang ‘terpilih’?

Di Sini Kami Berteduh
Pengarang : Nurulsham Saidin
Tebal : 368
ISBN : 978-983-0097-261-9
Harga : W/M:RM18.00 E/M:RM20.00

Tasnim Jawahir, seorang guru tuisyen, berhajatkan pendidikan agama yang mantap untuk anaknya. Namun suaminya Azam menentang hasratnya menyekolahkan anak mereka di sekolah agama yang mundur.

Azam juga memandang sinis usaha isterinya membantu anak-anak sekolah itu dalam akademik. Kehidupan keluarga yang mewah, diduga Allah dengan masalah kewangan yang teruk apabila Azam tersalah langkah. Berdepan dengan tarbiah daripada Allah, mahukah Azam membuang ego dan menerima bantuan isterinya untuk membetulkan kesilapan?

Cikgu Shamsiah, graduan universiti yang melupakan kepentingan diri demi memajukan akademik sekolah, berdepan dengan cabaran besar ekoran keadaan pelajar-pelajar yang amat ketinggalan dan masalah peribadinya sendiri. Dia begitu sabar dan tenang, hinggalah kemarahannya meledak pada suatu hari.

Ustaz Daud, mudir sekolah, tampil dengan sikapnya yang berhemah. Tetapi sekolah yang semakin maju itu tergugat juga apabila ada individu yang suka popular dan mencari pengaruh.


SINERGI
Hilal Asyraf
ISBN: 978-983-097-250-3
Tebal: 512 ms
Harga: RM23

Dua sahabat, Rasyid Zakwan (Asid) dan Irfan Hakimi (Irfan), belajar di University of Yarmouk, Jordan.Ukhuwah mereka memberikan kesan kepada masyarakat sekeliling. Konflik mula timbul dengan kehadiran Sara Nasuha.

Konflik ini bukan konflik dengki-mendengki tetapi konflik untuk menjaga kelangsungan ukhuwah itu. Mereka jatuh cinta kepada Sara Nasuha, dan masing-masing tidak pernah meluahkannya.Hinggalah satu hari, Irfan menceritakan rasa hatinya kepada Asid. Asid untuk beralah dalam senyap tetapi cintanya juga amat mendalam membuatkan dia sukar untuk kekal tenang. Lalu ukhuwah mereka berdua terganggu.

Sekumpulan pelajar bermasalah – Disaster Five – tidak senang dengan imej bersih Asid dan Irdan. Konflik dua sahabat diambil sebagai peluang keemasan bagi merosakkan ukhuwah mereka.
Kes menjadi rumit apabila muncul watak misteri di sebalik kejadian pecah rumah.
Tambahan pula Irfan terjebak dalam perangkap...

Terbaru daripada PTS


Timah Cermin
oleh Qayyum Nur
Harga: RM 9.50 / RM 10.50
ISBN-13: 978-967-408-005-1
Tarikh Terbit: 15 Sep 2011
Jumlah Muka Surat : 128

Timah adalah seorang gadis yang bekerja sebagai operator kilang di sebuah kilang elektronik di Sg. Wei.

Dia suka bercermin tanpa mengira masa. Cerminnya akan diletakkan di mana-mana sahaja termasuk di atas meja tempat dia bertugas, di dalam beg tangannya, di dalam biliknya, di ruang makan, ruang menonton hingga ke pintu masuk rumahnya. Selain itu, Timah juga pantang melihat cermin sama ada di pusat beli-belah, di kedai menjual cermin hatta pada pantulan cermin lutsinar juga akan digunakan sepenuhnya bagi meneliti dirinya.

Akibat daripada sikapnya yang suka berhias, Timah selalu mengalami banyak insiden yang menyusahkan dirinya serta melucukan.



Sebarkan Cinta-Mu
oleh Fatimah Syarha Mohd Noordin
Harga: RM 38 / RM 41
ISBN-13: 978-967-408-012-9
Tarikh Terbit: 29 Sep 2011
Jumlah Muka Surat : 880


Senyum manusia itu, hanya Tuhan yang tahu ertinya. Senyum itu memang menzahirkan ceria, namun untuk kebanyakan waktu, senyum itu adalah bagi menyembunyikan rahsia hati.

Inilah novel yang cuba mengurai makna senyuman seorang manusia yang bergelar anak, ibu, bapa, isteri, dan yang bergelar suami. Indahnya, ia dihuraikan dengan Islam, dan hasilnya semuanya kembali kepada Tuhan.

Kisahnya bermula dengan Ibu Dhiya', seorang isteri taat yang tinggi ilmu agamanya, terpaksa menjadi tukang sapu di sebuah kolej swasta. Di situlah Ibu Dhiya', didatangi pelbagai persoalan hati daripada setiap golongan di kolej itu.

Ibu Dhiya' berusaha membantu walaupun dirinya juga ada rahsia, yang menanggung derita masa lalu. Ibu Dhiya' dengan ilmu agamanya, dengan penuh hikmah mendekati hati warga kolej itu bagi memberikan makna yang lebih bererti dalam senyuman mereka, dengan cara yang suci, dengan cara Islam, dan akhirnya jadilah ia, senyuman yang menyebarkan cinta.


Akukah Puteri Itu?
oleh Lily Haslina Nasir
Harga: RM 39.90 / RM 39.90
ISBN-13: 978-967-401-051-5
Tarikh Terbit: 20 Sep 2011
Jumlah Muka Surat : 624


Kompilasi dua novel Syok! Lily Haslina Nasir iaitu Akukah Cinderella Itu? dan Akukah Snow White Itu? Mengisahkan kehidupan gadis biasa, Lisa mengejar cita-citanya menjadi pelajar pintar di Kolej Universiti Malaysia. Ikuti juga kisah Farid dalam novel mini, Akukah Putera Impian Itu? bagi mengetahui isi hatinya yang sebenar.


Terbaru daripada Alaf21


Seharum Wangian Syurga
Isma Haneefa
Harga: RM 23.00
ISBN: 978-983-124-711-2
Halaman: ~624

Sinopsis

ALIFF FAHMI redha apabila pertunangannya terpaksa diputuskan kerana fitnah yang melanda. Dia tekad. Dia berhijrah untuk memulakan hidup baru. Namun, belum sempat dia mengecap kebahagiaan di tempat baru, sekali lagi dia diuji. Pertemuan dengan Anis membuatkan hidup Aliff Fahmi kacau-bilau. Gadis itu telah meluahkan rasa hati kepadanya. Kecewa kerana kasihnya ditolak lelaki itu, Anis nekad mahu membunuh diri. Aliff Fahmi cuba memujuk, tapi tidak diendahkan.

“Ya ALLAH, jika gadis ini nekad untuk mencabut nyawanya, tolonglah… jadikanlah sesuatu sebab yang boleh memberikan kesempatan untuk dia bertaubat kepada-MU!” Itulah doa Aliff Fahmi. Akhirnya dia bersetuju untuk mengahwini Anis.

Perkahwinan itu bukan sahaja menyelamatkan nyawa Anis, malah megubah diri Anis menjadi Muslimah sejati. Namun janji ALLAH tidak ada siapa yang dapat menghalangnya. Anis pergi menghadap ILAHI ketika kandungannya berusia dua bulan.

Aliff Fahmi berasa kecewa kerana kehilangan insan tersayang. Namun, dia pasrah pada qadak dan qadar ALLAH. Bagi menenangkan jiwa, dia memilih untuk memunaikan umrah. Di sana, dia sentiasa teringatkan Isma Humairah, bekas tunangnya. Bismillahirrahmanirrahim… Dua pasang nama pun diukir di Jabal Rahmah. Namun, ada jodohkah antara mereka berdua? Hanya ALLAH saja Yang Maha Mengetahui.

Air Mata Siti Hajar
Nazihatul Hanan
Harga: RM 22.00
ISBN: 978-983-124-701-3
Halaman: ~592

Sinopsis

SITI HAJAR – Rasa cintanya terhadap Ibrahim sangat mendalam. Meskipun dimusuhi Khadijah… Hajar tetap mampu bertahan kerana ALLAH sentiasa melindunginya. ILAH itu dekat dengannya, lebih hampir daripada urat merihnya sendiri.

IBRAHIM – Tidak diragui sama sekali, cintanya terhadap Hajar menggunung tinggi. Namun sayang, dia berlaku tidak adil tatkala mengadili konflik antara Hajar dan adiknya, Khadijah. Akibatnya, sang isteri asyik menjeruk hati.

Namun, rasa cinta Ibrahim berubah sejak kehadiran Sarah. Dia kasihkan Hajar tetapi tidak mampu menidakkan kesetiaan Sarah terhadapnya. Hajar pula, sudah tidak berdaya mempertahankan cintanya lagi. Kata-kata Aisyah mungkin ada benarnya. Cinta Hajar kepada Ibrahim selama ini bukanlah kerana ALLAH. Buktinya jelas. Hajar tidak mampu menerima hakikat hidup bermadu. Ada, tetapi… Hajar bukanlah gerangannya.



Liyana Zahim
Halaman: 536
Harga: RM 22.00
ISBN: 978-983-124-704-4
Sinopsis

Faris Aqiel bukan lelaki yang mudah menyerahkan hatinya kepada sesiapa. Walaupun seribu gadis yang hadir, mereka cuma datang dan pergi. Kehadiran Airis Jasmyn mengertikan satu rasa di hati. Tetapi, masakan hatinya boleh terpaut pada si gadis ‘boyish’itu?

Tanpa ragu-ragu, Faris melafazkan cinta. Dia benar-benar ingin Jasmyn tahu isi hatinya. Malangnya, rasa yang dihulur dibiar sepi. Mana tahu hatinya yang disangka kental itu sangatrapuh. Lalu, dia membawa diri ke Kota Wellington. Hairannya, hati Jasmyn terlalu hiba selama ketiadaan lelaki itu.Kerana ego yang tinggi, disingkir jauh segala perasaan. Dia tidak mahu dibaluti kekesalan walau sedikit pun!

Faris kembali ke tanah air. Rasa kecewanya sudah sirna. Namun begitu, pertemuan semula dengan Jasmyn meruntun jua hati lelakinya. Ketika itu, hadir Zara Yumna meneutralkan rasa cintanya terhadap Jasmyn. Akhirnya, dia mengambil keputusan untuk melamar Zara. Saat mereka ingin disatukan, Jasmin pula hadir mengakui rasa cinta yang terpendam sekian lama di jiwanya. Sayangnya, cinta itu sudah menjadi serpihan-serpihan halus yang tidak bisa dicantum kembali. Ketika itu barulah Jasmyn sedar bahawa cinta tidak semestinya dimiliki.



Semerah Inai Di Jari
Mila Yusof
Halaman: 528
Harga: RM 21.00
ISBN: 978-983-124-718-1
Sinopsis

Sudah setahun Izzati dan Faiz saling mengenali. Tetapi hubungan mereka adalah antara seorang ketua dan anak buahnya. Malangnya Faiz telah menempah bala! Dek kerana dia gagal melakukan yang terbaik dalam tugasnya, Izzati pula yang diherdik pengarah syarikat. Kerana rasa malu dan marah pada anak buahnya, wanita itu jadi walang. Dia membawa diri kerana rajuk.

Faiz yang mahu memohon maaf segera mengejar kereta si bunga untuk memujuk. Tanpa diduga, motosikal yang ditunggangnya dilanggar oleh wanita itu. Si kumbang berpura-pura sakit yang teramat. Minta dihantar segera bertemu keluarga di kampung halamannya. Setiba di sana, terserlah sisi lain peribadi masing-masing hingga hubungan mereka menjadi lebih bermakna. Bermula dari detik itu, rasa bersalah Izzati membuatkan dia jatuh sayang pada Faiz. Begitu juga jejaka itu. Cinta mereka terlalu agung. Namun, jalan yang dilalui tidak pernah lurus. Ada saja yang merintangi haluan. Sedangkan Izzati sudah memasang angan-angan menanti saat inai memerah di jarinya.



Serasi Sehati
Nuriz Aida
Harga: RM 21.00
ISBN: 978-983-124-705-1
Halaman: ~544

Sinopsis

DEMI insan yang melahir dan membesarkannya, Balqis cuba menunaikan impian mereka. Hubungan keluarga yang berantakan harus dipulihkan kembali walaupun jalannya berliku. Datuk, emak saudara dan adik kandung sendiri mengecamnya. Namun di sisinya sentiasa ada Aiman, insan yang sempurna dalam sebuah persahabatan.

Dia teguh kerana lelaki itu. Walaupun sedar Aiman tercipta untuk Tengku Alisya, persahabatan mereka tidak pernah tercalar. Ini kerana cinta
Balqis berbunga untuk Hafizul. Dalam perkenalan yang singkat, dia dan Hafizul merancang untuk mendirikan mahligai cinta.

Tetapi ada sesuatu terdetik di hati Tengku Alisya dan Hafizul. Balqis serasi bersama Aiman. Dan Aiman sehati dengan Balqis. Dalam menjaga hati insan yang disayangi, mereka semua terpaksa menipu diri sendiri. Sakit... itu sudah pasti.

“Hati pasti rasa sakit bila berbohong. Lebih-lebih lagi apa yang kita bohong itu bukan satu pembohongan.”


Aini Marisha
Halaman: 528
Harga: RM 21.00
ISBN: 978-983-124-692-4
Sinopsis

Berkorban apa saja. Harta ataupun nyawa. Itulah kasih mesra. Sejati dan mulia.

Bagi Hartini, berkorban apa saja demi Isma, sahabat baik dunia dan akhiratnya, dia sanggup melakukannya. Tetapi berkorban untuk berkongsi kasih dengan bekas suami Isma menjerat batinnya… menyesakkan nafasnya. Dia tidak sanggup, malah jauh sekali bercinta dengan lelaki itu sedangkan dia sudah punya pilihan hati. Isma merayu dan terus merayu agar Hartini menerima bekas suaminya, Syed Imran setelah dia diceraikan dengan talak tiga. Dia akui silap dan sikapnya yang cemburu buta mengakibatkan suaminya terlepas melafazkan kalimah itu, sedangkan mereka bagaikan pasangan merpati dua sejoli selama ini.

Ah, berat sungguh permintaan itu! Hartini buntu memikirkannya. Bagaimana dia harus berterus terang dengan Faizul yang dicintainya dan emak di kampung? Sekiranya dia mengahwini Syed Imran, adakah pengorbanannya itu berbaloi? Ya, dia harus nekad. Demi kasih sayang terhadap sahabat sejati, dia sanggup menjadi isteri Syed Imran, tetapi statusnya itu hanya di atas kertas tanpa pengetahuan orang lain. Faizul terpaksa ditinggalkan dalam diam.

Terbaru Daripada Buku Prima


Sayangku Casper
MAZNI AZNITA
RM 25.90
ISBN: 978-967-0184-96-8
~624 hlm

Tia Adila gadis yang sering dibuli emak dan kak tirinya. Demi amanat si granny, Tengku Rafique, seorang anak muda sampai ke Kuala Lumpur untuk mencari cucu Madame Marianne yang hilang sejak kecil. Adelia de Casper mahu segera dijejaki untuk menghalang niat jahat daddynya. Kerana tidak tahan dengan perbuatan emak tirinya, Tia Adilia mengambil keputusan melarikan diri. Bukan dekat tapi ke Paris! Tak disangka-sangka Tengku Rafique juga menaiki penerbangan yang sama ke Paris lalu bermulalah perjalanan Tia Adilia yang penuh dengan kejutan, kebahagiaan dan cinta yang tidak lagi berakhir sepantas angin.


Episod Cinta
Aira Aliff
RM 19.90
ISBN: 978-967-0184-95-1
~464 hlm

Benarkah cinta mampu wujud di pertemuan pertama? Hareez Riffqal yang menganggap andaian itu hanya sebuah dongeng, mula merasakan kebenarannya setelah bertentang mata dengan Aira Hanna. Kehadiran gadis itu mula menerbitkan rasa aneh di jiwanya. Bagi Aira Hanna pula, kehadiran Hareez Riffqal perlu dielak. Dia tidak mahu melibatkan diri dengan lelaki kasanova itu. Kenyataannya, mampukah dia berterusan melarikan diri dan membohongi diri sendiri sedangkan kata hatinya semakin nyata? Mampukah cinta itu terus dipertahankan andai curiga yang menjadi racunnya?


Diari Cintaku
EINA AFRINA
RM 19.90
ISBN: 978-967-0184-98-2
~464 hlm

Bukan keinginan Maizatul menerima Shahril, tapi itulah bukti pengorbanan seorang anak. Perkahwinan tanpa rela itu membebaskannya dari cengkaman ibu tiri yang kejam. Maizatul pasrah menyerahkan takdirnya pada Shahril biarpun lelaki itu tidak pernah mencintainya. Pun begitu, tiada permusuhan, tiada juga rasa benci membelenggu perkahwinan mereka. Mereka lebih selesa menjalani hidup sebagai teman tapi mesra. Memang kecoh bila suami isteri itu menjadi housemate dan berpura-pura bahagia di hadapan keluarga masing-masing. Bagi Shahril, terlalu sukar meluah cinta di saat jiwa begitu egoistik. Dan Maizatul semakin jauh, jauh dan jauh menanti ungkapan cinta yang tak pasti.



Air Mata Rindu
PITTERIAH ABDULLAH
RM 25.90
ISBN: 978-967-0342-02-3
~668 hlm

Disebabkan tamakkan harta dan kekayaan yang dimiliki Datuk Dahlan, Datin Cantara sanggup merampas cinta suci Nora John Abdullah, iaitu ibu kandung Danial Akmal terhadap Datuk Dahlan. Pada malam pernikahan Danial Akmal, dia telah ditembak dan Eryna Izzati pula telah hilang ingatan. Setelah pulih dari koma, Eryna Izzati tidak mengenali Danial Akmal dan cintanya berubah kepada Amir Ridzuan. Namun, Danial Akmal tetap menanti Eryna Izzati agar kembali kepadanya. Datin Cantara dan anak angkatnya Shirly telah mengupah orang membunuh Eryna Izzati. Apakah yang terjadi kepada Eryna Izzati? Dapatkah Danial Akmal menerima musibah ini?

Betulkah?
Amanda Aniqah
RM 18.90
ISBN: 978-967-0184-97-5
~448 hlm

Kahwin susah, tak kahwin pun susah. Dilemanya. Tak nak kahwin sebab rasa hati masih belum mahu kahwin. Tapi orang sekeliling dah sibuk tanya siapa pasangan. Bengangnya dunia seorang wanita bila dah cukup umur. Betulkah sekarang masanya yang sesuai untuk berkahwin? Betulkah sudah muncul calon yang telah dipasangkan sejak Luh Mahfuz? Betulkah pemilik tulang rusuk sudah menjelma? Cinta sangat kompleks. Cinta memang sukar dijangka. Maka sampai sekarang berat nak terima cinta. Tapi bila si dia berkata I love U, terus lari sebatu jauhnya. Bolehkah terima cinta dari seorang teman?

Terbaru Daripada One Nusantara


Judul: Buku Bunga-bunga
Penulis: Izan Ali
Genre: Remaja
ISBN: 978-967-5270-67-3
Halaman: 304 muka surat
Harga: S/M RM19.90, S/S RM22.90

Sinopsis:

Anuar terpaksa menjadi hipokrit terhadap diri sendiri apabila kawan-kawannya mengejeknya tentang cita-citanya untuk menjadi seorang chef. Pertemuannya dengan Tiara telah membuatkan Anuar berani mencapai cita-citanya. Tetapi ada kisah di sebalik kesungguhan itu. Dan kisah itu bermula di sini..
Judul: Pemuja Rahsia
Penulis: Ilmar Imia
Genre: Remaja
ISBN: 978-967-5270-82-6
Halaman: 240 muka surat
Harga: S/M RM19.90, S/S RM22.90


Sinopsis:

Meminati seseorang dalam diam adalah perkara biasa bagi pelajar sekolah. Namun, bagaimana jika orang yang dipuja itu menjadi idaman ramai? Perlukah dia bersaing bagi merebut perhatian si idaman?

Penulis: Izan Ali
Genre: Remaja
ISBN: 978-967-5270-81-9
Halaman: 232 muka surat
Harga: S/M RM19.90, S/S RM22.90

Sinopsis:
Ilham mengimbau kembali kenangan lamanya ketika menghadiri majlis perkahwinan rakannya. Dia merupakan seorang budak yang comot, hitam dan gemuk ketika sekolah dulu. Adalah perkara normal untuk remaja mempunyai perasaan suka terhadap seseorang. Ilham tidak pernah berputus asa. Ilham tidak pernah berhenti mencuba. Ilham sentiasa tahu bahawa satu hari nanti dia pasti akan mengukir senyuman. Oleh itu, dia bertekad untuk mengubah semuanya. Tetapi, dapatkah dia mengubah nasibnya yang selalu dipersendakan oleh orang lain? Ikutilah kisah Ilham.


Judul: Budak SMART
Penulis: Ilmar Imia
Genre: Remaja
ISBN: 978-967-5270-66-6
Halaman: 272 muka surat
Harga: S/M RM19.90, RM22.90

Sinopsis:

Dalam banyak-banyak peraturan sekolah, peraturan apa lagi yang mereka belum langgar? Datang dan balik sekolah sesuka hati, ponteng kelas, tidak menyiapkan kerja rumah, menyakat budak perempuan, membuat bising di dalam kelas, bergaduh... semuanya mereka sudah lalui. Cuma tinggal tidak bakar sekolah sahaja. Ops! Kalau bakar sekolah, tidak dapatlah mereka hendak ponteng kelas!

Judul: Aku, Dia & Gitar
Penulis: Nurfa
Genre: Remaja
ISBN: 978-967-5270-65-9
Penerbit: One Nusantara Sdn Bhd
Harga: S/M RM19.90, S/S RM22.90

Sinopsis:

Keindahan petikan gitarnya dan suaranya membuatkan aku sebagai Alisa menemui jalan hidupku setelah berpisah dengan teman lelakiku. Dia hanya mahu dikenali dengan nama Mr. Pinky. Seorang lelaki yang berjalan tanpa arah tujuan dengan sebuah gitar ‘kapak’nya menghiburkan orang-orang di sekelilingnya.

Ini sebuah cerita kehidupan. Ini juga sebuah melodi kasih yang bermula dengan keindahan 'Pelangi'. Ini kisah antara Aku, Dia dan Gitar...

Judul: The Untold Story
Penulis: Farah Husain
Genre: Urban fantasi
ISBN: 978-967-5270-92-5
Halaman: 520 muka surat
Harga: S/M RM25.90, S/S RM28.90


Sinopsis:

“Selepas ini kau akan jadi seperti kami. Makhluk malam yang digeruni manusia. Kau tidak akan dapat merasai kehangatan matahari lagi. Hidup kau akan sentiasa kedinginan. Teman kau hanya kegelapan dan kesunyian.”

Ungkapan yang diucapkan beratus tahun dahulu rupanya bakal mengubah hidup Teja Aira. Pertemuannya dengan Diaz, lelaki kacak yang mempesonakan telah mengheretnya ke sebuah dunia gelap yang tidak pernah disedari kewujudannya. Di dunia itu Aira mengenali Aidan yang dingin bersama teman-temannya yang menggelarkan diri mereka Night Crawler. Melalui Night Crawler, Aira mengenali Shifter yang menakutkan dan Custos yang menyenangkan.

Bagi Night Crawler, Shifter tidak ubah seperti binatang buas yang harus dihapuskan ataupun kehidupan manusia akan musnah. Bagi Shifter, mereka hanya mengikut naluri semula jadi mereka dan jika dihalang, mereka akan melawan semula. Dan bagi Custos pula, baik Shifter ataupun Night Crawler kedua-duanya berhak hidup selagi peraturan yang ditetapkan tidak dilanggar ataupun kedua-duanya akan dihapuskan.

Siapakah Night Crawler, Shifter dan Custos? Mengapakah kehadiran mereka perlu dirahsiakan? Dan mengapakah Aira turut terheret dalam pertelingkahan yang sudah berlanjutan selama beratus tahun ini?

Judul: Antasia - Satu Permulaan
Penulis: Nurfa
Genre: Urban fantasi
ISBN: 978-967-5270-95-6
Halaman: 344 muka surat
Harga: S/M RM23.90, S/S RM26.90


Sinopsis:

Sinaran misteri yang menyelubungi bangunan pusat membeli-belah Antasia telah menyebabkan beribu-ribu pengunjung di dalam pusat membeli-belah itu meninggal dunia dengan serta-merta. Tiada siapa yang tahu apakah punca dan siapakah yang bertanggungjawab membunuh mereka semua.

Lucas Shah Putera yang berada jauh dari bangunan itu terselamat daripada kejadian tersebut. Namun, hidupnya berubah sepenuhnya apabila mengetahui sepupunya, Luna Lusia hilang dalam kejadian itu. Lebih teruk lagi dia disahkan menghidap penyakit misteri.

Selepas beberapa bulan, Luna Lusia masih tidak dijumpai tetapi Lucas Shah Putera kuat mengatakan bahawa sepupunya itu masih hidup dan bernekad untuk menyiasat kehilangan Luna Lusia. Melalui diari milik Luna Lusia yang dijumpainya, membawanya membongkar akan kewujudan satu dunia yang diberi nama Dunia Antasia...

"Hari yang paling bersejarah dan paling bermakna. Aku tidak akan melupakan hari ini sampai bila-bila pun. Mungkin cukup sampai di sini aku hidup dalam dunia yang penuh cabaran ini. Mungkin suatu hari nanti, aku perlu mengucapkan selamat tinggal kepada dunia ini." - LUNA LUSIA

Judul: Janji Julia
Penulis: Maria Kajiwa
Genre: Aksi-thriller
ISBN: 978-967-5270-96-3
Halaman: 408 muka surat
Harga: S/M RM23.90, S/S: RM26.90

Sinopsis:

Pada tahun 2050, Malaysia telah dilanda wabak yang disebabkan oleh virus Rhyto F99. Wabak ini membunuh hampir kesemua rakyat negara ini dan melumpuhkan sistem ekonomi dan pertahanan negara.


Dalam keadaan yang semakin genting akibat ancaman daripada puak pemberontak No-Mondus yang cuba mengambil alih negara, Julia, seorang pelajar jurusan Farmakognosi telah berjanji kepada sahabat baiknya, Mimi untuk menghantarnya pulang ke pangkuan keluarga dengan selamat.


Di Lebuh Raya Utara-Selatan, kereta mereka diserang hendap oleh pasukan No-Mondus. Lebuh raya bertukar menjadi sungai darah dan Julia telah membawa Mimi lari ke dalam ladang kelapa sawit.


Mampukah Julia dan Mimi mencari jalan pulang? Mampukah sebuah janji ditunaikan walau bayarannya adalah nyawa?

Saturday, September 10

Terbaru daripada Fajar Pakeer

Tajuk : Teman Serumah
Penulis : Zuera Rasiddin
ISBN: 978-967-365-088-0
Sem. Malaysia: RM18.00
Sabah/Sarawak: RM21.00

“Fira, sayang, nenek harap sangat nenek dapat tengok kamu dan Izzat berkahwin sebelum ajal nenek tiba.”

Permintaan nenek angkat Musfira Azwany membuatkan gadis itu dalam dilema. Antara permintaan Nenek Rogayah yang sedang tenat dan perasaan cintanya kepada Fizwan, mana satu lagi penting? Akhirnya, Musfira Azwany mengambil keputusan untuk berkahwin dengan Izzat Haikal, cucu Nenek Rogayah. Pun begitu, dia menganggap diri bukan isteri kepada Izzat. Hanya teman serumah lelaki itu. Hubungan cintanya dengan Fizwan terus terjalin.

“Izz, you know very well that you should not have any feeling towards me, right? We are friend. Good friend. Close friend. That’s it. Nothing more and nothing less.”

Mereka hanya kawan. Itu kata Musfira Azwany. Bagaimana pula dengan Izzat Haikal? Adakah lelaki itu turut menganggapnya sebagai kawan, teman serumah?

“Dah jatuh cinta dengan aku ke?”

Ops! Adakah Musfira Azwany mula jatuh cinta kepada Izzat? Apa terjadi pada hubungan cintanya dengan Fizwan? Tapi…

“Please, Izz. Aku tahu kau baik. But for once, fikirlah pasal diri kau. Kahwinlah dengan orang yang kau cintai, Izz. Lepaskan aku. Antara kita tiada jodoh. Kahwinlah dengan Izyan jika dia mampu buat kau bahagia.”
“Kalau itu keputusan kau, aku respect. Aku akan lepaskan kau.”

Apakah yang bakal terjadi? Adakah mereka akan bercerai atau mengekalkan hubungan yang sedia ada? Apakah mungki perasaan cinta mula bertamu di hati sekalipun hubungan yang ada hanyalah teman serumah?

Tajuk : Kemilau karya Kasih
Penulis : Noorfadzillah Omar
ISBN: 978-967-365-086-6
Sem. Malaysia: RM20.00
Sabah/Sarawak: RM23.00

Tak kenal maka tak cinta. Itulah perkara yang sering didengar Sofea Emilia. Namun, perkara itu langsung tidak diterima oleh akalnya.

“Saya tak hairanlah dengan gelaran novelis cinta nombor satu yang awak sandang tu. Huh! Perasan diri sebaris dengan Judith McNaught atau Julia Quinn. Ingat bagus sangat karya-karya awak tu!”

“Takkan hanya dengan menyentuh pun awak tak ingin.”

Detik itulah pertemuan Sofea Emilia dan Faris Raiyan bagai terikat dan terus berantai tidak mengira waktu dan tempat. Pertemuan demi pertemuan itu, tanpa sedar telah buat dua hati makin dekat. Buat dua hati makin ingin mengenali. Namun, muncul Sarah dan Nazeerah yang mempunyai satu matlamat yang sama. Kedua-duanya cukup mencintai Faris Raiyan. Lantas konflik utama menjadi badai besar di atas lakaran takdir Sofea Emilia dan Faris Raiyan.

Mampukah Faris Raiyan dan Sofea Emilia mempertahankan rasa kasih yang mula mahu bercambah? Sanggupkah Sofea Emilia berkorban demi insan yang disayanginya? Siapakah yang akan dipilih oleh Faris Raiyan untuk penuhi hidupnya? Apakah kemilau karya kasih akan menyatukan mereka semua?

Tajuk : Tanya Sama Hati
Penulis : Rehal Nuharis
ISBN 978-967-365-085-9
Sem. Malaysia RM18.00
Sabah/Sarawah RM21.00

“Kenapa kau kena ada tiap kali aku ada masalah?”
“Kau ingat tak kau pernah cakap yang lelaki impian kau macam ayah kau. Ayah kau selalu ada bila kau ada masalah, jadi aku cuba nak jadi macam ayah kau.”
“Tapi untuk apa?”
“Sebab aku cuba jadi lelaki impian kau.”

Status tunang Badri menjadi alasan untuk Tisya tidak menerima Fezrul walaupun hakikat sebenar dia tidak lagi menganggap diri sebagai tunang kepada lelaki itu. Namun apabila melihat Fezrul bersama Wawa mahupun Linda Hangat, entah kenapa jantungnya mula berdegup kencang. Kata Haiza dia diserang penyakit C dan C kuasa dua. Cinta dan cemburu.

Seperti kata Haiza juga, Tisya dan Fezrul umpama kucing dan anjing, bukan boleh berbaik lama-lama, pasti kemudiannya akan bercakaran. Mungkin juga mereka memang sudah ditemukan untuk bercakaran. Tetapi percakaran itulah yang membuatkan mereka semakin mesra sehinggakan kalau sehari tidak bertikam lidah mulalah terasa ada yang tidak kena.

Saat hati Tisya selesa dengan kehidupan barunya dan melupakan kisah hitam itu, tiba-tiba Badri muncul semula. Hadir untuk menebus kesalahan lampau dan meneruskan ikatan mereka, seperti yang telah dirancang keluarga. Melihatkan perubahan Badri, sedikit sebanyak Tisya kebuntuan. Tambahan dia semakin terhimpit dengan masa dan paksaan si ibu.

Benarkah Badri jodohnya kerana bersama Badri dia lebih banyak berdiam diri, tapi apabila bersama Fezrul, dia begitu bebas dalam pertuturan dan tingkah laku termasuk bebas untuk menendang kaki lelaki itu? Apakah kata-kata tanya sama hati yang sering diungkapkan kepada Fezrul itu perlu Tisya tanyakan kepada diri sendiri?

Tajuk : Perjanjian Berdarah
Penulis : Remy Ikmal
ISBN 978-967-365-084-2
Sem. Malaysia RM20.00
Sabah/Sarawak RM23.00

Pak Long Jenal bersama Pak Bakar membaca mantera sambil memuja botol yang berisi minyak dagu mayat Rokiah itu. Pak Long Jenal berkali-kali menyeru nama Rokiah sambil matanya membuntang memandang ke arah botol minyak itu. Setelah lama menyeru akhirnya minyak itu bersuara. Pak Long Jenal tersenyum. Usahanya telah berjaya. Dalam dunia ilmu hitam, bunyi yang dikeluarkan oleh minyak itu ialah suara qarin.

Kehadirannya adalah sebagai penyampai kepada manusia yang gilakan kuasa dan ilmu. Qarin sanggup melakukan apa sahaja yang disuruh dan diarahkan asalkan dijamu dengan darah. Ia telah banyak berbakti, membantu Pak Long Jenal mengubati pesakit dan melaksanakan kerja-kerja ilmu hitam. Pak Long Jenal semakin tamak. Dia sanggup menggunakkan Budin dan Eizham. Roh dan mayat menjadi permainan.

Eizham sanggup melakukan apa sahaja asalkan Fisha menjadi miliknya. Eizham mendapatkan bantuan Pak Long Jenal, bapa saudaranya. Pak Long Jenal berjanji akan menjampi minyak dagu itu supaya lebih mujarab dan menyebabkan Fisha tunduk dan patuh kepada Eizham. Kebahagiaan yang mereka cari hanya seketika sahaja. Kehidupan Eizham dan Fisha mula diganggu oleh roh arwah Rokiah. Pendamping Pak Long Jenal juga turut mengganggu kehidupan Eizham dan Fisha.

Namun perjanjian tetap perjanjian, walaupun darah bayaran...

Terbaru daripada Karya Seni

Tajuk : Jauh Dari Cinta
Penulis : Adah Hamidah


NYSA SAKINAH. Cintanya pernah ditolak oleh abang angkatnya, Farish Aqil. Namun Farish Aqil kembali menagih kasih, lalu dengan rela dia menerima. Satu penemuan membuatkan dia kembali sedar, siapa dirinya. Lantas dia terikat dalam perkahwinan yang menjerat.

"Duduk berkurung dalam bilik ni kenapa? Makan tak... minum tak, nak sangat jatuh sakit ke? Nysa ingat kalau kurung diri macam ni dapat selesaikan masalah?"

"Masalah dah lama selesai kalau Abang Aqil tak datang masa majlis pernikahan kita dulu."

"Oh... jadi Nysa nak salahkan abanglah ni? Kalau abang tak boleh jatuh cinta dengan Nysa, kenapa Nysa nak salahkan abang pula? Kalau Nysa dah tahu yang abang tak pernah cintakan Nysa, buatlah sesuatu supaya abang boleh jatuh hati pada Nysa, jangan duduk berpeluk tubuh dalam bilik macam ni aje!"

Namun Nysa Sakinah, tidak terdaya dia melakukan semua itu. Lantas dia bertindak menjejaki wanita yang selama ini dicintai oleh suaminya. Kembali memulangkan bahagia buat suaminya.

FARISH AQIL. Hati lelakinya dicabar, lantas dia terpaksa memulakan semua sedangkan hanya Lily dihatinya. Takkan ada wanita lain.

"Tolong kekal jadi adik abang sampai bila-bila. Abang betul-betul selesa dengan keadaan macam ni."

"Abang Aqil boleh anggap yang permintaan Abang Aqil tu dah tertunai sepenuhnya sebab memang Nysa hanya akan kekal sebagai adik Abang Aqil sepanjang hayat Nysa. Semua dah cukup jelas."

Bagi Nysa Sakinah, bertepuk sebelah tangan takkan berbunyi! Maka, kerana dia seorang isteri, pengorbanan adalah hadiah teristimewa buat seorang suami!



Tajuk : Kau Ditakdirkan Untukku
Penulis : Gee Muszisya


Akan ku sulam kasih hingga ke dasarnya, Kerna ku percaya kita ditakdirkan bersama.

Kenangan lama dalam hidupnya telah menutup pintu hati Akmal Ikram untuk bercinta lagi, namun pertemuan dengan Nuranis Fatihah membuatkan hatinya mula goyah. Dia mula tertarik dengan keperibadian yang ada pada gadis itu. Kelembutan dan kenakalan Anis sering mengusik hati Akmal. Sejak itu, hatinya mula terpaut. Wajah yang sentiasa dihiasi senyuman indah itu sering menggamit kerinduan di hatinya.

Akmal teruja kala perancangan keluarga ingin menjodohkannya dengan Nuranis Fatihah. Namun sebaliknya bagi Anis yang berpegang pada prinsip perkahwinan yang terbina bukan atas dasar cinta tak akan membawa bahagia.

"Kenapa awak tak berterus terang aje. Tadi bukan main berani lagi nak berterus-terang sendiri. Sampai nangis-nangis," sindir Akmal tersengih nakal.

"Bos jangan sebut pasal tu lagi boleh tak!" bidas Anis geram.

Kemunculan Farah Hanim telah menggugat kepercayaan Anis terhadap Akmal. Apatah lagi fitnah yang ditabur oleh Farah disaat ambang perkahwinan mereka menyukarkan lagi keadaan. Apakah yang akan terjadi pada perkahwinan mereka nanti? Mampukah Akmal memenangi hati gadis idamannya disaat dia bergelut dengan perasaannya sendiri?

Tajuk : Dan Hati Pun Berkata
Penulis : Nurriez


ADIRRA - Kedegilannya bersebab. Kasih sayangnya sudah dirampas. Jadi jangan salahkan dia kalau dia tidak percaya kepada sesiapa, tetapi dengan Rashdan, kedegilannya mula cair.
"Abang ni, Irra cakap betul-betul, abang main-main pulak."

"Abang pun bukan main-main. Ada Irra nampak abang main-main? Abang cakap benda yang betul. Tiada siapapun yang boleh pisahkan abang daripada Irra kecuali kuasa TUHAN. Dan Irra pun jangan harap dapat lari daripada abang selepas ni."

"Kalau Irra lari jugak?"

"Sampai lubang cacing abang cari Irra!"

"Irra tak nak masuk lubang cacing!"

"Hisy! Dia pulak yang main-mainkan abang,"

RASHDAN - Dia tidak pernah jatuh cinta. Tetapi sekali dia jatuh cinta, dia sudah jadi orang lain.

"Jadi Irra sudi menjadi kekasih abang…?"
"Sudi, tapi bersyarat."
"Eh, tadi kata dah lama sayangkan abang, kenapa tiba-tiba nak kenakan syarat pulak?"
"Yang lama tu sebab Irra seorang saja yang sayang abang, yang baru ni abang pun sayangkan Irra, jadi Irra kenalah letak syarat sikit."
"Hmm, begitu rupanya. Baik, apa syaratnya?"
"Irra nak abang jadi manusia biasa saja."
"Habis selama ni, abang manusia yang luar biasa?"

Kerana cinta mereka memiliki hati masing-masing..