Saturday, July 23

Terbaru daripada PTS

Tajuk : Mahar Cinta Cinderella
oleh Maya Iris
Harga: RM 18 / RM 20
ISBN-13: 978-967-408-009-9
Tarikh Terbit: 11 Aug 2011
Jumlah Muka Surat : 400

Pertemuan pertama Nur Sayang dan Dr. Andrew bagaikan dongeng Cinderella. Doktor berbangsa Cina itu menyelamatkan jururawat pelatihnya dengan mneggunakan sepasang kasut. Walaupun Nur Sayang berasa terhutang budi, namun dia membenci Dr. Andrew kerana sering menggelarnya 'Islam Celup'.


Jiwa Nur Sayang juga tertekan apabila perkahwinannya dengan Kamil asyik tertangguh. Dia sedar dia bukanlah gadis pilihan ibu Kamil. Dia juga bimbang masa depannya dengan Kamil akan berakhir seperti nasib ibunya.
Dr. Ehsan muncul selepas Dr. Andrew gagal memurtadkannya. Dengan cinta yang sudah lama terpendam, Dr. Ehsan melamar Nur Sayang tetapi ditolak oleh gadis itu. Dr. Ehsan membawa rajuknya ke Palestin.

Lalu, Nur Sayang mengutip sisa-sisa hidupnya yang masih panjang bagi memperbaiki diri. Dia akhirnya melanjutkan pelajaran dalam bidang perubatan di Mesir. Di sana, dia terperangkap dalam Revolusi Mesir menggulingkan presiden.

Apakah cinta persis dongeng Cinderella berjaya membawa kebahagiaan lewat jam 12? Ataupun hidup ini tidak semestinya berakhir seindah sebuah dongeng?


Tajuk : Akukah Snow White itu?
oleh Lily Haslina Nasir
Harga: RM 16.00 / RM 18.00
ISBN-13: 978-967-401-014-0
Tarikh Terbit: 27 Jul 2011
Jumlah Muka Surat : 295

Angan-angan mahu berjumpa putera raja dikuburkan dalam-dalam. Kali ini Lisa mahu berusaha gigih menjaga penampilan. Dia sedar, hati yang putih suci lebih bermakna sekiranya penampilannya lebih berketerampilan. Bukankah itu impian setiap gadis?

Namun Lisa masih dibuli kerana sikap naifnya. Kali ini kehadiran sepupu kepada Farid, Keisya sering mencabar kesabarannya. Seribu satu degaan terpaksa dihadapinya. Perangai Keisya benar-benar seperti watak antagonis dongeng Snow White.

Betulkah hanya gadis tinggi lampai dan berkulit seputih salji sahaja yang layak mendapat layanan istimewa di dunia ini?
Apakah Farid juga terpengaruh dengan segala cemuhan keisya kepada Lisa?
Bagi Lisa, biarlah comot asalkan hati lebih putih daripada salju!



Tajuk: Si Gadis-gadis First Class
oleh Elisha
Harga: RM 8.90 / RM 9.90
ISBN-13: 978-967-408-004-4
Tarikh Terbit: 11 Jul 2011
Jumlah Muka Surat : 144

Kisah seorang perempuan yang bernama Alyah. Dia seorang yang sederhana sahaja. Wajahnya sederhana, kepintarannya sederhana, pergaulannya sederhana serta keluarganya sederhana. Kemudian, datuknya berpesan kepada Alyah, dia seorang yang sangat bertuah kerana hidupnya dijadikan sederhana. Datuknya menyuruhnya menjadi orang yang sederhana. Walaupun dia kurang percaya dengan nasihat datuknya, dia tetap memegang nasihat itu bagi menyedapkan hatinya sendiri.

Alyah menyambung pelajaran di kolej swasta. Dia juga tinggal serumah dengan dua orang lagi rakan perempuan. Kedua-duanya sangat berbeza dan sangat esktreme dalam soal melihat hidup. Seorang sangat oportunis dan seorang lagi sangat negatif. Alyah pula yang sederhana menjadi orang tengah kerana kedua-duanya sering bergaduh.

Pada waktu itulah, Alyah sedikit demi sedikit mula bersyukur kerana menjadi sederhana, pada masa yang sama dia perlu melawan hasutan rakan-rakan serumahnya yang sangat ekstrem. Akhirnya, ketiga-tiga rakan serumah itu menjadi orang yang sederhana pandangan hidupnya.


Tajuk : Dan Gerimis Berbisik
oleh Mardihah Adam
Harga: RM 18 / RM 20
ISBN-13: 978-967-5783-93-7
Tarikh Terbit: 12 Jul 2011
Jumlah Muka Surat : 416

Sinopsis :
Nur Aisya dan Mohd Najmi disatukan dengan sebuah ikatan pernikahan. Cinta zaman kecil itu akhirnya bersatu. Lantas dua jiwa itu menyemadikan diri bersama ternakan ikan air tawar di Chinta Aisya serta menjaga anak-anak yatim di Impian Bonda dengan rasa kasih sayang dan tawakal kepada Ilahi.

Aisya tabah dengan ujian yang mendatanginya tiba-tiba. Najmi disahkan koma selepas terbabit dalam kemalangan dan anak sulung mereka lahir tanpa abi sebagai penyambut iqamahnya.
Selepas tiga tahun menanti dengan penuh setia dan sabar yang berpanjangan, gerimis pun berhenti. Tuhan berjanji mendatangkan kemenangan kepada hamba-Nya yang memenuhi hidup dengan
kesabaran.

"Sampai ke syurga, umi akan menantikan abi, sampai umi menutup mata."

Review: Syurga Di Wajahmu by Laila Hanni


Syurga Di Wajahmu
Penulis: Laila Hanni
Terbitan Kaki Novel Enterprise
Editor: Jabatan Editorial KNE
cetakan pertama Julai 2011
RM20.00
Sabah/Sarawak RM23.00
539 mukasurat


"Suamiku, sesungguhnya cintaku untukmu adalah bukti cintaku kepada-Nya,
redamu padaku ingin sekali kuraih agar bisa kugapai reda-Nya.
Kerana sesungguhnya... syurgaku ada di wajahmu.


Penulis ini ada gaya bahasa syahdu yang membuai perasaan, mungkin akan terasa perbezaannya kalau anda sudah membaca beberapa karya baru terbitan Kaki Novel yang lebih banyak mengalunkan rentak bahasa yang santai dan tidak formal. Penceritaan yang berhati-hati tetapi tidak membosankan. Watak seperti Engku Lokman dan Idayu memang selalu kita jumpa dalam novel-novel melayu. Rasanya tentu mudah sekali watak-watak ini memikat hati pembaca. Gaya penulisan penulis ini menarik namun beliau banyak menumpukan penceritaan kepada saat-saat intim Engku Lokman dan Idayu. Tidak sesuai dibaca oleh anak-anak di bawah umur. Idayu adalah watak yang kelihatan agak lemah dan pasrah. Mungkin sifat lemah lembut dan pemalunya membuat dia kelihatan begitu. Namun sifat lemah lembat dan pemalu itulah yang menawan Engku Lokman yang selama ini ke hulu ke hilir dengan wanita-wanita yang 'daring' dan berani. Terasa seperti Idayu terlalu cepat jatuh cinta kepada Engku Lokman, mungkin sebab selama ni kalau saya baca cerita kahwin paksa, mesti dah beberapa lama barulah jatuh hati. Tapi cinta itulah yang telah merubah Engku Lokman ke arah yang jauh lebih baik.


Penulis mengangkat Idayu, seorang gadis kampung yang dijaga rapi ibu dan bapa angkatnya, sebagai heroin dalam kisah ini. Dia lahir dari hasil kerakusan lelaki. Dia tidak pernah tahu hal itu hinggalah suatu hari segalanya terbongkar. Rahsia itu membuat Idayu merasakan harga dirinya runtuh, malah memilih untuk memutuskan pertunangan dengan Hairi demi untuk mengelak krisis di kemudian hari. Hairi berprasangka buruk dengan keputusan Idayu.


Idayu enggan bekerja di tempat yang ramai orang, jadi dia membuat keputusan untuk bekerja di rumah Engku Maryam. Menjaga kebajikan harian Engku Maryam. Idayu berjaya mencuri hati Engku Maryam dengan sikap prihatinnya malah menjadi peneman terbaik untuk Engku Maryam. Kehadiran Engku Lokman mengocak ketenangan hidup Idayu. Idayu yang sebelum ini kelihatan biasa-biasa, tiba-tiba jadi begitu menyerlah di mata Engku Lokman yang gemar menggoda wanita. Dia gagal mengawal nafsunya lalu meragut kehormatan Idayu. Dia berjanji akan bertanggungjawab namun tidak menyangka akan dipaksa menikahi Idayu.


Engku Lokman ni membesar di luar negara dan mengamalkan gaya hidup bebas. Kepulangannya ke tanah air tidak langsung mengubah gaya hidupnya. Dia sangka dengan menyanggupi untuk mengambil tanggungjawab menjaga Idayu sudah cukup untuk menebus kesalahannya. Bapanya, Engku Badrul, membuat tawaran yang tidak dapat ditolak. Menikahi Idayu, dia akan menerima wasiat separuh dari harta kekayaan ayahandanya. Baginya itu tawaran lumayan yang tak mungkin ditolak. Dah la dapat bini lawa dan baik, dapat harta pulak tu.


Engku Badrul dan isterinya berhasrat untuk mengahwinkan Idayu dengan Engku Lokman kerana percaya Idayu akan dapat menundukkan Engku Lokman dengan sifat semulajadinya yang serba memikat. Idayu bukan sahaja bersopan santun dan baik hati, dia juga seorang yang mementingkan solat dan membaca al-Quran. Malah dialah peneman setia ketika Engku Maryam membaca al-Quran setiap kali selepas solat. Mereka tidak kisah dengan asal usul Idayu kerana Engku Lokman pun bukannya jenis yang baik-baik.


Engku Lokman sanggup berkampung selama seminggu di rumah kampung Idayu. Sangkanya dapatlah mengintai-ngintai bakal isterinya namun Idayu diarah pulang ke rumah Engku Maryam dan tinggalah Engku Lokman di situ untuk dibasuh dan dicuci oleh bapa Idayu. Bapa Idayu tahu Engku Lokman mudah diajar. Membesar di luar negara telah merosakkan agama Engku Lokman walaupun dia seorang lelaki yang sangat budiman. Engku Lokman diajar asas bersuci, berwuduk dan bersolat. Baru berangan nak mandi dengan Idayu, sekali kena mandi dengan bakal pak mentua kat perigi. haha. Walaupun separuh hati menghadiri sesi ceramah dan tazkirah, isi kandungan penyampaian sedikit sebanyak menyentuh sanubari Engku Lokman.


Idayu enggan bersuamikan lelaki seperti Engku Lokman. Tambahan pula, setelah mengetahui gaya hidup bebas Engku Lokman, lagilah dia seram nak bersuamikan lelaki itu. Dia impikan lelaki yang dapat memandu hidupnya agar menjadi isteri solehah. Namun, dia tidak dapat menolak arahan bapanya yang pernah kecewa ketika dia membuat keputusan untuk memutuskan pertunangan dengan Hairi dulu.


Engku Lokman ada perancangan sendiri dengan teman wanitanya, Astri, namun setelah bernikah dengan Idayu, dia lupa segala-galanya. Tumpuannya hanya berpusat pada Idayu malah solatnya semakin terjaga apabila dipantau dengan penuh berhemah oleh Idayu. Apakah yang bakal mengocak kebahagian mereka? Sebab yang agak tipikal iaitu sikap tidak berterus terang dan kisah silam yang kembali tanpa dijemput...

Anak yang lahir dari sebuah kemungkaran akan menjadi suci dan unggul dengan didikan agama yang sempurna manakala anak yang lahir dari sebuah ikatan suci, belum tentu akan dewasa sebagai manusia suci. Begitulah 'contrast'nya Idayu dan Engku Lokman, namun jodoh menjadikan mereka saling melengkapi.


sure fine whatever
Rinn


blurb/sinopsis belakang buku:


Pertemuan pertama Idayu dan Hairi, membuahkan rasa cinta di hati Hairi terhadap gadis pingitan ini. Walaupun dirinya sukar didekati, Idayu turut sama merasakan apa yg Hairi rasakan. Mereka akhirnya bertunang dlm tempoh perkenalan yg singkat. Namun rahsia yg terbongkar tentang diri Idayu menyebabkan Idayu dengan rasa rendah diri memutuskan pertuangannya dgn Hairi tanpa memberi sedikitpun penjelasan.


Setelah tamat pengajian, Idayu bekerja sebagai jururawat peribadi kpd Engku Maryam, hanya kerana igin terus meminggirkan diri dari dunia luar. Namun pertemuannya dgn Engku Lokman, cucunda Engku Maryam membawa kisah kasih yang ingin sekali dihindari oleh Idayu. Kehadiran Idayu pada mulanya tidak diendah oleh Engku Lokman. Namun, kejadian di satu senja telah menyebabkan Engku Lokman tidak mampu untuk menghindarkan gadis itu dari ingatannya. Terbawa-bawa dengan naluri lelakinya untuk memiliki tubuh mulus gadis itu, dia telah memperkosa Idayu. Bila perlakuannya itu diketahui oleh ayahandanya, dia dipaksa mengahwini Idayu.


Mampukah Idayu mengubah suaminya dari noda dan dosa semalam? Mampukah dia bertahan dengan cinta barunya? Bahagiakah mereka melayari sebuah bahtera dgn cinta yg terpendam dalam diam? Mungkinkah akan ada badai yg melanda bahtera cinta yg baru sahaja memulakan pelayarannya itu? Dan Hairi, apakah kembalinya dia nanti, adalah hanya utk menagih cintanya yang tidak kesampaian?

Tuesday, July 19

Akan DaTang dAri AisYa SoFea..peWittttt


Uda & Dara
Aisya Sofea
Harga: RM 22.00
ISBN: 978-983-124-695-5
Halaman: ~560
Terbit: 20 Jul 2011

Sinopsis

Sekian lama terpisah kerana masing-masing mengejar cita-cita, tidak mungkin Siti Mariam menerima cinta Izzat Hilman. Kenangan lalu yang sangat menghiris hatinya sentiasa bergentayangan di hadapan mata. Namun, si uda tidak putus asa. Si dara harus dimiliki walau apa pun yang terjadi.

Ya, mungkin ada rasa rindu di sebalik rasa bencinya terhadap lelaki itu. Namun, dalam diam, Siti Mariam masih tidak mampu membuang perasaan sayang pada Izzat Hilman. Ah, bila memikirkan wasiat arwah ibu lelaki itu, dia jadi nanar. Apatah lagi, kemunculan Khalidah bagai dirancang untuk memisahkan mereka. Hubungan boleh diteruskan, tetapi Siti Mariam meletakkan syarat. Mereka boleh bersama tetapi bersedia untuk berpisah. Tempoh yang diberi hanya tujuh bulan. Muktamad. Berat sungguh syarat itu! Namun, si uda tidak peduli. Si dara perlu akur cinta sejati mereka. Bagi Izzat Hilman, jodohnya bersama Siti Mariam sangat kuat.

“Abang cuma minta Mar bagi peluang sekali ini sahaja lagi, dan abang takkan sia-siakan Mar.”

Wednesday, July 6

Terbaru daripada Jemari Seni


Penulis: Khairyn Othman
ISBN: 978-967-5118-62-3
Harga: RM20.00 (Sem. Malaysia)/
RM23.00 (Sabah/Sarawak)
Pesanan Online: Diskaun 20% - mulai 27 Jun 2011


Bagaimana mungkin cinta antara dua benua, dua zaman, dua bangsa, dua peradaban dan dua kepercayaan boleh bersatu dalam Nuansa Kota Merah?

Babak 1:

Dina menghulurkan tangan untuk bersalaman dengan Aaron Mauricio, tetapi dengan cepat lelaki itu mengangkat kedua-dua tangannya. Dia tidak menyumbangkan segaris senyuman. Dina dapat merasakan renungan tajam di balik tabir cermin mata hitamnya. Dina mengerutkan dahi. Boleh tahan sombong juga lelaki ini!

Babak 2:

Matanya liar mencari sasaran. Apabila sasaran sudah ditemui, Salma terus menumpukan sepenuh perhatiannya lalu melepaskan tali panah. Anak panah bermata tajam yang sedia bersalut racun berbisa terus meluncur laju membelah angin langsung menikam mangsanya.

Babak 3:

Shuaib, lelaki bersemangat waja yang mengetuai satu kumpulan kecil mujahidin tergamam ketika Razi memberitahu, “Abi berwasiat padaku, bahawa dia mahu kau dijodohkan dengan Salma.”


Bagaimana mungkin cinta antara dua benua, dua zaman, dua bangsa, dua peradaban dan dua kepercayaan boleh bersatu dalam Nuansa Kota Merah?

* * *

KHAIRYN OTHMAN menulis sesuatu yang baharu, lain daripada yang lain. Kali ini dia menggunakan kemahiran kewartawanannya untuk memperincikan Bumi Sepanyol pada pembacanya.


Penulis: Lili Norlaili
ISBN: 978-987-5118-64-7
Harga: RM19.00 (Sem. Malaysia)/
RM22.00 (Sabah/Sarawak)
Pesanan Online: Diskaun 20% - mulai 27 Jun 2011

ada rasa sesal setelah aku membuka luas hati ini untuk dia mentadbirnya

Ini kisah Sufi Najiha yang terlalu berahsia. Sufi Najiha memang sentiasa ceria, tapi siapa tahu apa yang berlagu dalam hatinya? Sudah begitu banyak dia menanggung derita; sudah begitu lama kisah silamnya tersimpul rapi. Dia dipaksa memilih dan akhirnya dia sendiri terperangkap dengan pilihannya itu. Dia tinggalkan sebuah cita-cita untuk sebuah kebahagiaan yang bukan miliknya.

Tapi sampai bila, dia harus mengalah dengan hati?

Setelah sepuluh tahun berlalu dia bertemu semula dengan ‘suami semalam’nya itu semula.
“Kenapa diam? Tak ada apa-apa yang nak ‘diupdatekan untuk one night husband’ awak ni?”
Bagaimana untuk membuang Shah daripada hati, kalau dia tidak pernah sekali pun melupai ‘suami semalam’nya itu.

* * *
LILI NORLAILI memilih Hanya Dia Sufi untuk ‘melukis’ hati Sufi Najiha – gadis manis yang terpaksa dewasa sebelum waktunya. Lalu Hanya Dia Sufi telah mematangkan Sufi Najiha dan juga tulisan LILI NORLAILI.

Penulis: Nazurah Aishah
ISBN: 978-967-5118-63-0
Harga: RM20.00 (Sem. Malaysia)/
RM23.00 (Sabah/Sarawak)
Pesanan Online: Diskaun 20% - mulai 27 Jun 2011


Benarkah Ellina dilahirkan tanpa ayah?
Gadis itu menghadapi pelbagai dugaan dalam hidupnya. Setiap detik nafas cintanya didatangi pelbagai cabaran hanya kerana status dirinya. Ehsanlah sentiasa menyokong dan membelanya tiap kali Ellina dihina dan dicerca.
Jadi dengan siapakah Elly akan bahagia kalau bukan dengan Ehsan, mama?

Tetapi... bagaimana mereka dapat bersama jika ayah Ehsan bukan setakat membencinya, malah memusuhinya terus-menerus. Apakah masih ada ruang dalam hatinya untuk lelaki lain? Wajarkah diberi sedikit hatinya yang sudah terluka itu pada Hannan Fakhri untuk dirawat sampai sembuh atau berikan sahaja pada Shahrul yang sudah berjanji mahu susah senang bersama?
Andai benar cinta
cintailah dia dengan hatimu yang tulus
Jika tidak janganlah biarkan dia menantimu
dengan sia-sia!

* * * *

Ini kisah Ellina Azura Abdullah; NAZURAH AISHAH telah mencanai hatinya menjadi wanita kental yang istimewa dalam Bening Merah Jingga.

Terbaru daripada Alaf21


Tajuk : Sebelum Nafas Terhenti
Penulis : Juriah Ishak

Sukar menerima musibah jika tidak benar-benar beriman kepada TUHAN. Kehadiran Nurlisa, gadis tempang sebagai pembantu rumah, telah membawa sirna kepada Aldi yang merana jiwa kerana kematian isteri dan separuh lumpuh akibat kemalangan. Nurlisa telah menginsafkan Aldi tentang hakikat, seorang hamba ALLAH yang kerdil, mesti redha meneri...ma dugaan dan mengharapkan kekuasaan serta rahmat ALLAH untuk apa juga perkara. Mereka berpisah apabila Aldi yang telah sembuh menyambung pengajian ke luar negara.

Nilai murni yang menghiasi keperibadian Nurlisa telah menawan hati Aldi. Impiannya untuk menjadikan gadis tempang sebagai suri hidupnya ditentang oleh ayahnya kerana Nurlisa gadis cacat. Harapannya hampir musnah apabila dia kembali dari luar negara, Nurlisa telah berhenti kerja di rumahnya. Perasaan Aldi terhadap Nurlisa tidak pernah berubah walaupun pintu hatinya diketuk oleh Ain Wahida seorang gadis cantik jelita yang ingin menagih cintanya.

Rahmat daripada ALLAH. Mereka bertemu kembali. Di saat ayah Aldi telah bersetuju untuk melestarikan impian hati Aldi menyatukan cintanya dengan Nurlisa, gadis itu pula disyaki mengidap barah darah. Datuk Haris kembali menghalang, bimbang Aldi akan kehilangan isteri sekali lagi. Bimbang kelukaan dan kemeranaan anaknya itu akan berulang. Hati Aldi seolah dicengkam oleh tangan yang tajam dan kejam. Impian dikalbu seolah tidak akan tercapai.Akhirnya dia pasrah..


Tajuk : Cinta Pandang Ke-2
Penulis : Laila Kamilia



Tajuk : Berita Dari Hati
Penulis : Nurassyi Rasyid


Tajuk : Setia Hujung Nyawa
Penulis : Fatin Nabila


Terbaru daripada KaryaSeni


Judul : Cinta Kontrak
Penulis : Nurul Ain Syuhada
Semenanjung : RM20
Sabah / Sarawak : RM23

( Pembelian online potongan harga sebanyak RM3 )

"Oi cicak kobeng! Ayat aku tu! Yang kau sibuk-sibuk ciplak buat harta sendiri pulak apahal? Ayat aku tu milik aku secara rasmi tau tak!" Aku semburkan ayat-ayatku dihadapan wajahnya.

Nur Alia Airysha, seorang gadis yang datang dari kampung ke Kuala Lumpur dengan niat untuk mengumpul duit demi keluarga dan membiayai kos pembelajarannya. Dengan bantuan sahabat Alongnya, Kak Yati, Airysha bekerja di sebuah butik terkemuka yang dimiliki oleh Datin Aleeya.

Muhammad Danial Franz, seorang pemuda kacukan Perancis yang berkelulusan dari luar negara kembali ke Malaysia dan bekerja di bawah daddynya, Dato' Eddy disebuah syarikat besar.

Takdir menemukan Airysha yang brutal dengan Danial yang ego di butik mommy Danial, Datin Aleeya! Danial cuba mendapatkan Airysha tanpa merendahkan egonya. Danial membawa Airysha untuk bertemu orang tuanya untuk dikahwinkan. Tetapi perkahwinan ini bersyarat! Kontrak yang direka Danial dipandang remeh oleh Airysha.

Disaat akad nikah hampir tiba, Airysha menyusun strategi untuk lari!, Airysha mengambil keputusan untuk membatalkan kontrak tersebut. Lantas sekeping kertas yang tertera kontraknya, dibuang. Apa yang bakal terjadi seterusnya? Adakah perkahwinan masih diteruskan? Bagaimana kehidupan Airysha selepas ini? Adakah masih terkurung disangkar yang disaluti emas? Bahagiakah dia? Bagaimana pula penerimaan Danial terhadap perangai brutal Airysha? Bila senduk bertemu kuali, bila api bertemu sumbu bom, apa yang akan terjadi?

"Kontrak! Kontrak! Kontrak! Tu je yang kau tau nak sebut? Yela! Yela! Aku yang buang. Aku tak puas hati dengan syarat-syarat dia. Ada ke aku sebagai seorang perempuan, kena tido atas sofa? Kau ni manusia takde hati, takde perut!" selorohku. Dalam masa yang sama, aku cuba melepaskan diri daripada rangkulannya. Danial mendengus perlahan.



Judul : Cantiknya Si Comot
Penulis : Miazal Zahra
Semenanjung : RM19
Sabah / Sarawak : RM22

Pertemuan pertama Farid Ammar, seorang lelaki metroseksual, dan Rosmina, seorang gadis kebun yang comot, memberikan persepsi yang kurang menyenangkan di antara mereka.

Pertemuan demi pertemuan antara mereka telah membuat hati Ammar mekar dengan bunga-bunga cinta buat Rosmina. Malangnya di saat Rosmina ingin membalas perasaan Ammar muncul pula gadis bernama Surina. Di waktu yang sama Rosmina juga disahkan mempunyai ketumbuhan di dalam rahimnya yang membuat dia merasa dirinya tidak layak untuk mendampingi Ammar. Kehadiran Surina dan keadaan diri yang serba kekurangan membuat Rosmina nekad untuk menjauhkan diri dari Ammar.

"Tak cakap apa? Su ingat kami tak tahu apa yang Su dah buat. Kenapa busuk sangat hati Su? Su ingat kalau Mina tu tak nakkan abang, abang akan terima Su. Maaf Su, abang takkan sesekali terima Su walaupun dah tak ada perempuan lain lagi dalam dunia ni. Ingat! Kalau Su cuba dekati Rosmina dan buat cerita yang bukan-bukan lagi abang takkan teragak-agak untuk musnahkan hidup Su."

Ikutilah kesudahan kisah cinta di Cameron Highlands di antara Ammar dan Rosmina ini yang penuh dengan suka duka dan pelbagai dugaan.


Judul : Bila Hati Kata Sayang
Penulis : Marissa
Semenanjung : RM18
Sabah / Sarawak : RM21

Dia hadir waktu aku sudah bergelar tunang orang. Awal-awalnya, aku fikir hanya biasa-biasa saja, tetapi pada hujung-hujungnya, aku tahu semua itu bukan lagi sekadar biasa-biasa saja. Sudah menjadi sangat-sanggat luar biasa.

AduhaiĆ¢€¦ Kenapa dia macam syok sahaja dekat aku? Selalu buat benda-benda yang tidak aku jangkakan. Atau aku yang terlebih syok dekat dia? Kalau betul, apa yang harus aku lakukan? Minta putuskan tali pertunangan? atau aku kena lari bersama dengan si dia.

"Degil sangat ni kenapa? Nasib baik awak jauh."
"Kalau dekat kenapa?"
"Saya cium awak!"
"Encik nak ke cium saya ni. Kan saya kuli encik. Lalu ke encik cium saya?" Aku buat-buat gelak walaupun aku tak ada mood langsung nak gelak.
"Awak berani cakap macam tu sebab kita jauh. Kalau dekat nak cakap dengan awak pun susah. Betullah kata orang, bila jauh dirindu!"
"Eh! Tolong sikit. Siapa yang rindukan encik. Tak nak saya rindukan encik tu!" Cepat saja aku nafikannya.
"Betul? Betul tak rindukan saya?"

Aku diam. Tak boleh nak jawab. Sebab memang betul aku rindukan dia. RINDU GILA!
Bila Hati Kata Sayang

Akan tetapi, bolehkah aku terus-terusan merindui dia? Bolehkah aku jatuh cinta kepadanya sedangkan aku tahu, semuanya sudah benar-benar terlambat.


Judul : Terlanjur Mencintaimu
Penulis : Syamnuriezmil
Semenanjung : RM18
Sabah / Sarawak : RM21

Cinta itu mudah datang kepada sesiapa yang bersedia menerima cinta

Johan Iskandar mempunyai dua sebab mengapa dia terpaksa mengahwini Tengku Hanis Zulaikha. Satu, sebab wasiat Tok Din, satu lagi sebab Izhar, ayahnya. Tercetus satu perasaan di antara dia dan Tengku Hanis. Sudah terlanjur mencintai isteri paksaannya, apakah Tengku Hanis menerima Johan setelah mendapat tahu sebab utama Johan mengahwininya?

Johan Iskandar : "Tahu tak kenapa perasaan itu tidak ada? Kerana Johan Iskandar sudah jatuh cinta dengan Tengku Hanis Zulaikha, tak ada... dan tak akan ada wanita lain di hati Johan Iskandar selain Tengku Hanis Zulaikha!"

Tengku Hanis terpaksa menerima keputusan wasiat itu kerana takut keluarganya merempat. Dia mulanya tidak mencintai Johan disebabkan rasa takut yang mendalam, takut ditinggalkan. Tetapi di dalam diam, dia sudah terlanjur mencintai Johan. Adakah Tengku Hanis akan rela membuka sepenuh pintu hatinya kepada Johan Iskandar?

Tengku Hanis Zulaikha : "Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu!"

Wasiat Tok Din mempunyai 'due-date', adakah kedua-dua mereka berjaya memenuhi wasiat itu sebelum tamat tempohnya?


"Ini mesti nak mengusik abang kan? Muka jahat tu.. abang tahu!" Johan meletakkan tangannya ke bahu Tengku Hanis.
Tengku Hanis tergelak-gelak.

"Itulah Cik Intan yang memikat hati Encik Johan selama ni ya."
"Salahlah... Cik Intan yang terpikat dengan Encik Johan!"
"Perasaan lah abang ni! Manis orangnya..."
"Memanglah, taste suami Ika ni semua yang hebat-hebat! Tengok oranglah..." Johan mendabik dada.
"Apa perasaan bila abang terjumpa dengan dia? Jawab betul-betul, tak mau main-main" tanya Tengku Hanis serius.
"Seronok."
"Hah! Seronok?" Tengku Hanis memukul peha Johan. Johan mengaduh sakit.
"Ye lah seronoklah jumpa kawan lama. Takkan nak menangis pula macam orang tu!" Johan mengusik isterinya.

Tuesday, July 5

Terbaru daripada PTS

Tajuk : Cinta Kembali Bertasbih
oleh :A. Ubaidillah Alias
Harga: RM 25.50 / RM 28.50
ISBN-13: 978-967-5783-79-1
Tarikh Terbit: 5 Jul 2011
Jumlah Muka Surat : 736

Novel yang menceritakan perjalanan hidup Sofiy ar-Rahman yang merupakan abang kepada Fatimah az-Zahra yang membesar sebagai anak yatim piatu. Selepas kehilangan ibu bapa semasa kecil, Rahman membesar dengan agresif dan baran kerana mahu menjadi pelindung kepada adiknya Fatimah. Sikap samseng Rahman menjadikan pelajar dan guru di sekolah mengenalinya sebagai budak baran.

Selepas dia memasuki sekolah menengah, Rahman mula berubah sikap apabila dia jatuh hati pada seorang gadis bernama Rasima. Malangnya, kawan baik Rahman iaitu Safuan cemburu dan membuat fitnah padanya. Akibat fitnah itu, Rahman tersedar bahawa perjalanan hidupnya masih panjang dan dia mempunyai tanggungjawab terhadap adiknya Fatimah.

Di Kaherah, dia berkenalan dengan seorang dato' yang mempunyai pertalian dengan sejarah hidupnya. Secara tidak langsung dia diperkenalkan kepada anak dato' tersebut iaitu Uswatu 'Ulya yang belajar di Korea Selatan. Selepas pulang ke Malaysia, Rahman bertemu semula dengan watak-watak silam iaitu Rasima dan terhimpit dalam beberapa insiden. Konflik semakin sukar apabila beberapa watak lain muncul dalam hidup Rahman.

Bagaimana Rahman mengambil pendekatannya yang dahulunya agresif dalam mendepani semua situasi ini?

Tajuk : Aku, Dia & Gaun Pengantin
oleh : Lily Haslina Nasir
Harga: RM 15.50 / RM 17.50
ISBN-13: 978-967-5783-74-6
Tarikh Terbit: 29 Jun 2011
Jumlah Muka Surat : 232

"Selamat pagi Cikgu Zaza!" Wah, bahagianya menjadi cikgu!
Tetapi yang tidak seronoknya apabila murid-murid juga pandai mengkritik! “Mengapa muka cikgu nampak bulat seperti glob di sudut geografi?”

Kisah Zaza dilamar oleh Fariz heboh di sekolah. Musuh tradisi Zaza, Maliz dan Asyikin berasap kepala mendengar khabar itu. "Zaza tidak sesuai untuk Fariz! Gadis gempal tidak boleh bersama jejaka terhangat." Itu kata Maliz dan Asyikin. Zaza semakin berserabut, namun sempat berangan-angan.

Mahu gaun pengantin beropol-ropol ataupun yang kainnya berekor panjang seperti duyung? Oh, mahu berbaju kurung songket bunga tabur sahaja atau memakai gaun? Tetapi badan perlu kurus dahulu! Oh, peningnya!Bertambah ribut apabila Maliz dan Asyikin 24 jam sehari dan 7 hari seminggu mengekorinya. Ada-ada sahaja dua sahabat ini merancang misi sulit. Haih!


Tajuk : Dairi Cikgu Ayu
oleh : Ilya Alias
Harga: RM 9.90 / RM 10.90
ISBN-13: 978-967-401-027-0
Tarikh Terbit: 30 Jun 2011
Jumlah Muka Surat : 168

Mengisahkan kehidupan seorang guru baru bernama Ayu. Dia terpaksa berhadapan dengan murid-murid yang kurang memahami bahasa Inggeris dengan baik. Pelbagai cara dilakukan demi memandaikan anak-anak muridnya. Itulah pengorbanan seorang guru.

Di samping itu dia juga sentiasa menerima kiriman ucapan daripada 'seseorang' membuatkan dirinya sentiasa berdebar-debar. Maklum sahaja di sekolah itu hanya Cikgu Ayu yang pandai bergaya dan sentiasa menjadi contoh kepada guru-guru lain. Bahkan guru besar pun memujinya.

Ikuti kisah Cikgu Ayu dalam diari merah ini.


Tajuk : Diari Mat Kilang ; Dari Mersing ke California
oleh Ahmad Fairoz Daud
Harga: RM 9.90 / RM 10.90
ISBN-13: 978-967-401-024-9
Tarikh Terbit: 30 Jun 2011
Jumlah Muka Surat : 192

Mengisahkan Wan Mohd Musyris Bin Wan Embong ataupun nama timangannya Rambo, yang kembali bersemangat menulis diari. Semangat ini berpunca daripada rasa keterujaan dia mahu menaiki kapal terbang yang diidam-idamkannya selama ini.

Pelbagai pengalaman yang dilalui semasa Wan Mohd Musyris berada di California. Semasa di California, dia perlu juga menyampaikan hajat salah seorang penduduk kampung bagi melangsaikan hutang. Di samping itu juga Wan Mohd Musyris menerima kiriman sms yang tidak menyenangkan hati daripada seorang perempuan yang pernah disukainya suatu masa dahulu.

Tajuk : Tok Kenali
oleh : Hayati Ridwani
Harga: RM 24 / RM 27
ISBN-13: 978-967-5783-89-0
Tarikh Terbit: 24 Jun 2011

"Kisah Tok Kenali ulama tersohor ini dirungkai sendiri oleh cicit beliau dengan gaya penceritaan yang menarik, segar dan menyentuh sanubari. Menelusuri kisah hidup wali Serambi Mekah yang ditulis penulis baru yang berbakat besar ini membuktikan ilmu itu akar umbi kejayaan hidup...." - Abdul Latip Talib

Terbaru daripada NB Kara

Tajuk : SETELAH DILUKAI
Penulis : SA'ADIAH ANI
RM19.90 (Sem. M'sia)/RM22.90 (Sabah & Sarawak)

ATILIA- 'Salahkan seorang anak menerima pemberian daripada seorang ayah?' Atilia berbicara sendiri. Walaupun jauh di sudut hati dia terpaksa akur bahawa Dato' Mukriz memberikan segalanya bukan bermaksud pemberian daripada seorang ayah, tetapi seorang lelaki yang akan menjahanamkan hidupnya sebagaimana musnahnya hidup Mama Zah di tangan lelaki itu suatu ketika dahulu. Atilia memejamkan matanya. Betapa pahitnya laluan hidup yang terpaksa ditempuhinya, namun dia tiada pilihan lain kecuali menelannya walau dengan penuh kepayahan. Itulah hakikat kehidupan.

LUQMAN- "Man, aku rasa kau perlu datang ke kelab malam di Bukit Bintang ni sekarang." "Ada apa, akukan sedang bercuti ni. Lagipun itu kawasan kau, bukan kawasan aku." Cif ispektor Luqman menjawab serius. Lenanya terganggu dengan panggilan telefon itu tadi. 'Aku rasa gadis yang separuh dedar ni sama dengan potret yang kau letakkan atas meja dalam pejabat kau." Suara itu masih tegas. "Kau biar betul!" Mata Cik Inspektor Luqman yang masih memberat tadi tiba-tiba sahaja mencerlang apabila mendengan berita tentang Atilia.

Apa yang dibuat oleh Atilia? Kenapa Atilia berada separuh sedar? Kenapa dengan gadis yang dicintainya itu? Luqman menjadi buntu.


Tajuk : Sejam RM2.50
Pengarang : Norhayati Berahim
Penerbit : NB Kara Sdn Bhd
ISBN : 978-967-5229-25-1


"Memang aku bukannya baik. Tapi kalau boleh, aku tak mahu buat maksiat. Buat aku tak mahu, bersubahat pun tidak sama sekali."

"Apa salahnya Haron tu? Dia bukan kejar orang, orang yang kejar dia!" Safina seperti memenangkan Haron. Secara tuntasnya, Wafa tahu kenapa Safina mempertahankan lelaki itu. Hanya kerana lelaki itu berharta. Apakah kerana harta, hilangkan segala maruah dan harga diri!

"Kau tahu, papa dia tinggalkan dia dengan harta sebanyak sepuluh bilion!"
"Aku peduli apa? Kalau seratus bilion pun aku tak hairan. Aku bukan nakkan dia pu."

Persoalan yang ditimbulkan oleh Safina benar-benar membuat hati Wafa pusang. Safina sama seperti papanya. Harta menjadi pokok persoalan yang utama. Bukannya pekerti lelaki itu.

"Aku hairan sungguh kau ni."
"Hairan apanya?"
"Apa yang kau benci sangat dengan Haron tu? Aku tak faham. Kau tahu tak berapa ramai perempuan hendakkan Haron? Kau bernasib baik kerana Haron tergila-gilakan kau. Kau bernasib baik kerana daripada ratusan, mungkin ribuan wanita yang mahukan dia, Haron memilih kau. Kalau akulah, aku tutup mata sahaja dengan apa yang Haron lakukan. Dia kaya, dia bilionair!"

Bodoh! Mahu sahaja Wafa mengeluarkan kata-kata tersebut. Orang bodoh macam Safina sahaja yang tergila-gilakan lelaki macam Haron. Aku tidak sebodoh itu!.

Ya. Memang Wafa tidak sebodoh itu. Dia mahukan pekerti lelaki bukannya harta. Itu semua dia ada. Dia boleh mencarinya. Dia mahu hidup dengan gembira dan bahagia. Siapakah yang ditemuinya dalam perjalanan dan kehidupan yang singkat ini?

Terbaru daripada Fajar Pakeer

Tajuk : Maknakanlah Cinta
Penulis : Rohani Abd Aziz
ISBN 978-967-365-078-1
Sem. Malaysia RM18.00
Sabah/Sarawak RM21.00

Afiqa terasa amat dikhianati oleh Aiman. Dugaan dan gangguan yang diterimanya bukan sedikit. Lalu, Nur Afiqa mencurah emosi dan duka lara kepada Shahrizal, teman yang lebih dahulu dikenalinya berbanding Muhammad Aiman.

“Itulah, bodoh sangat. Mangkuk! Eh, jangan nak jadi bodohlah...”

Kata-kata lelaki yang ego lagi angkuh itu sering membuatkan air mata Afiqa gugur.
Aiman pula semakin hari semakin bertindak di luar jangkaan Afiqa. Sungguh tak dijangka dia akan bertindak nekad. Mana perginya Aiman yang rasional, yang berhemah suatu ketika dulu? Benar, cinta membuatkan seseorang hilang pertimbangan diri. Baik Aiman mahupun Shahrizal.

Nur Afiqa, will you marry me? Saya tunggu sehingga awal Muharam untuk mengambil keberkatan bulan hijrah ini. Saya mengharapkan sinar bahagia buat saya.

Sesungguhnya, Allah telah mengangkat hasrat yang terpendam di hati Afiqa. Dia yang Maha Mengetahui telah melorongkan dengan isyarat selepas sujud istikharah yang dilakukan oleh Afiqa dan lelaki yang telah diutuskan oleh-Nya. Adaptasi semangat hijrah menyerlahkan lagi kebahagiaan dalam mengenal erti penghayatan sebenar kehidupan yang menanti dengan tenang di hadapan.

Tajuk : Kalau Sudah Sayang
Penulis : Fieyza Fadlina
ISBN 978-967-365-079-8
Sem. Malaysia RM19.00
Sabah/Sarawak RM22.00

Tanpa kenal, Ariff Zulkarnain dan Maisarah Ernieza disatukan dalam sebuah ikatan perkahwinan.

“Aku sebenarnya sudah ada pilihan sendiri. Tapi disebabkan kau, pilihan hati aku ditolak mentah-mentah oleh ibu dan abah. Aku terpaksa terima kau. Aku tak ada sekelumit pun perasaan terhadap kau!”

Kata-kata Ariff Zulkarnain kepada Maisarah Ernieza membuatkan Maisarah sedar diri.
Dia tahu siapa dirinya. Dia sedar, dirinya tidak setanding Ariff. Masakan pipit sepertinya boleh terbang bersama Ariff, si enggang yang angkuh. Tuntutan tugas Ariff yang sentiasa berada di laut membuatkan hubungan mereka yang sudah renggang jadi lebih renggang.

Perkhabaran buruk yang menimpa Ariff membuatkan Maisarah mendapat kembali statusnya sebagai isteri orang. Namun, kebahagiaan yang diimpikan berkekalan hingga ke akhir hayat tidak terjadi. Apa yang terjadi seterusnya? Kenapa hubungan baik itu terpaksa diputuskan? Adakah sayang yang mula bercambah dalam diri dapat disempurnakan? Atau, perasaan itu harus dikuburkan?

Tajuk : Semilir Rindu Berlagu
Penulis : Millie Nazri
ISBN 978-967-365-073-6
Sem. Malaysia RM18.00
Sabah/Sarawak RM21.00

Hanani sering terkeliru antara perasaan sayang dan cinta terhadap Fakhrur Raziz dan Syed Zaqimi yang sering mendambakan ungkapan cinta daripadanya. Dalam kekeliruan untuk membuat pilihan, dia sentiasa disapa mesra oleh Ilham Pujangga yang dikenalinya di alam maya. Tanpa sedar, kepulangan Rifa’iel, rakan kecilnya, mula mengocak perasaan.

“I suka orang macam you, ada ciri-ciri kewanitaan, keibuan, pandai menjahit, memasak, beragama...”

“Yalah tu, belum dapat semua baik dan sempurna. Nanti, bila dah kahwin, semua habis terbang.”

Hanani yakin, keputusannya bulat, Fakhrur Raziz adalah penawar rindunya, tempat untuk dirinya menaburkan rasa cinta tanpa rasa ragu. Namun, kebahagiaan mereka mula berkocak saat kelopak kebahagiaan mula menjelma. Dengan rela hati dia mula menerima kedatangan Rifa’iel sebagai pelindung diri. Tetapi, rayuan dan kata cinta yang sering diungkap oleh Syed Zaqimi, sering buat hatinya gundah dan gulana. Dalam kegusaran untuk memilih siapakah yang bakal menduduki istana kasihnya, Hanani mengambil keputusan untuk mengerjakan umrah. Memohon agar hatinya ditetapkan.

Siapakah yang berjaya memiliki hati kudus seorang wanita yang bernama Hanani? Berjayakah Syed Zaqimi atau Rifa’iel dalam merebut kasih Hanani? Siapakah pemilik di sebalik nama Ilham Pujangga? Akan adakah semilir rindu yang berlagu dalam hati

Tajuk : Saat Hati Merelakan
Penulis : Emma Rusdi
ISBN 978-967-365-071-2
Sem. Malaysia RM20.00
Sabah/Sarawak RM23.00

Wes dan Qismyna, masing-masing punya kisah silam. Kisah percintaan yang tidak bisandiluputkan daripada ingatan. Wes yang masih mencintai Farahymma terus mengejar cinta gadis itu. Qismyna yang masih belum melupakan Adam terus cuba membuang lelaki itu daripada hatinya.Dalam mereka cuba meneruskan kehidupan, tanpa disedari, mereka telah dipertemukan dalam situasi yang tidak terjangka. Sehingga memaksa untuk mereka hidup sebagai suami isteri, hanya dengan pertemuan beberapa minit.

“Kalau saya jatuh cinta dengan awak, saya akan potong rambut saya hingga paras telinga.”

“Baiklah, saya pula akan hias setiap sudut bilik dengan bunga matahari. Itu tandanya saya telah jatuh cinta pada awak.”

Itu perjanjian yang dilakukan antara Wes dan Qismyna. Biarpun perkahwinan mereka tanpa kehendak hati, namun perkahwinan itu tetap diteruskan. Demi maruah keluarga, dalam tempoh tertentu. Saat hati mula merelakan, muncul Farahymma sebagai penghalang, muncul Adam ingin mengotakan janji.

Qismyna mula tersepit dengan perasaan sendiri. Wes berbelah bahagi antara janji yang dibina dan perasaan yang mula timbul. Apakah Qismyna dan Wes akan terus bersatu? Bertahan lamakah perkahwinan tanpa sengaja antara mereka berdua? Akan adakah antara mereka yang akan merelakan segalanya? Saat hati merelakan, sebarang kemungkinan bisa berlaku. Pahit atau manis, akan direlakan segala.
Tajuk : Sumpahan Dewi Bumi
Penulis : Cempaka Meerniz
ISBN 978-967-365-072-9
Sem. Malaysia RM19.00
Sabah/Sarawak RM22.00

“Sumpahan Dewi Bumi tidak dapat dihindari lagi. Darah telah menitis ke bumi dan saat darah itu menyentuh lantai bumi, sumpahan Dewi Bumi sukar untuk dihalang…”

Lara tidak menyangka kehadiran dia dan teman-temannya di rumah itu mengundang petaka. Sejarah silam yang terungkap meminta nyawa teman-temannya sebagai ganti. Lara juga tidak menyedari bahawa dia adalah susur galur daripada keturunan Mbah Suri yang terkenal sebagai penentang ilmu hitam dari dunia ghaib. Telah termaktub dalam hidupnya, dia adalah waris terakhir yang dapat menghapuskan segala sumpahan itu.

“Anak manis yang cantik! Diari itu akan mengungkap banyak rahsia. Anak akan tahu apa sebenarnya yang telah terjadi di rumah ni. Tolonglah ibu yang malang ini, anakku! Sumpahan ini harus ditamatkan. Kalau tidak, ramai lagi anak gadis yang akan menjadi mangsa. Tolonglah ibu! Tolonglah ibu!”

Tanpa diduga juga, Lara dipertemukan dengan Wirana, jejaka yang telah lama menunggu kehadirannya dan mendambakan cintanya. Lara juga terpaksa mengharungi suka duka kehidupan setelah dia dituduh membunuh teman-temannya dengan kejam. Namun, dia yakin pembunuhan itu dilakukan oleh lima jejaka yang terdapat di dalam potret itu.

Apakah Lara berjaya menghapuskan sumpahan itu?

Penulis : Eizda Amani
Tajuk : Hadirnya Dia
ISBN 978-967-365-070-5
Sem. Malaysia RM18.00
Sabah/Sarawak RM21.00

Najihah Syifa membesar tanpa kasih sayang serta belaian seorang ibu. Dia menjadi mangsa perceraian ibu dan ayah. Sedari kecil, dia dilayan sebagaimana layaknya seorang hamba oleh Busu Nonie. Dia akhirnya berjaya melepaskan diri daripada cengkaman Busu Nonie yang kejam lalu melarikan diri ke KL tanpa ada tempat hendak dituju.

“Nasib baik muntah biasa. Kalau muntah darah, mahunya tak ada harapan budak ni nak hidup lagi.”Kalaulah tidak kerana dilanggar oleh Yuzi, Syifa sendiri belum tahu untung nasibnya
di KL. Ibu Yuzi, Puan Tamimah, bersungguh-sungguh mahu Syifa tinggal bersama mereka, lantaran kasihankan gadis naif yang baik budi pekerti itu. Lagipun, kehadiran Syifa ke dalam keluarga mereka pasti dapat memberi peluang kepada Alya untuk merasa belaian seorang ibu.

“Syifa… saya masih setia mencintai awak. Sudi tak awak jadi isteri saya?”Lamaran daripada Cikgu Zaquan, lelaki pertama yang mengajarnya tentang erti cinta, benar-benar membuatkan lidah Syifa kelu. Apatah lagi, lamaran itu di hadapan Yuzi, yang terlebih dahulu melamarnya.

Tegakah Syifa melukakan hati Yuzi yang begitu lama menanti jawapan daripadanya? Namun tergamakkah Syifa memusnahkan impian Cikgu Zaquan yang terlebih dahulu mencuri hatinya? Antara Yuzi dan Cikgu Zaquan, siapakah yang lebih layak mendapat tempat teristimewa di hati Syifa, lebih dulu hadirnya

Terbaru daripada Buku Prima

Tajuk : Takkan Melupakanmu
Penulis : ROSA NUR IMANI
Harga : RM 25.90
ISBN: 978-967-0184-77-7
Halaman : 624 hlm

Anita dan penderitaan bagaikan sudah menjadi satu. Ibunya sudah lama bergelar arwah sementara ayahnya pula menghilang entah ke mana. Hidupnya di kampung bagaikan melukut di tepi gantang. Dia akhirnya terlontar di kota yang penuh cabaran. Di sana dia bertemu dengan Adrus Hakimi, Badrul dan Khaled. Adrus Hakimi sudah ada Manisah. Badrul sudah ada Rozana dan Khaled sudah punya Ellyana. Kalau Adrus Hakimi jatuh hati padanya kerana kenangan semalam yang dibawanya bersama, Badrul pula ingin memilikinya untuk melengkapkan egonya sebagai lelaki. Sementara itu, rasa simpati yang membuak-buak membuatkan Khaled jatuh cinta padanya lalu tega menggores hati teman wanitanya. Namun, dendam yang membara di sudut hatinya membuat dia tega bermain api tanpa mengira kalau suatu hari nanti api itu akan membakar dirinya sendiri.
Tajuk : Purnama Merindu
Penulis : Nora Isma Fuad
Harga : RM 22.90
ISBN: 978-967-0184-75-3
Halaman : 560 hlm

William Shakespeare, Journey’s end in lovers meeting. Cinta menamatkan penantian ‘pungguk dan bulan’ yang berlaku dalam kehidupan watak-watak Kameel, Wulan, Rafique, Zara Orkhid dan Asmira.

Perkahwinan yang bahagia antara Kameel dan Wulan, cukupkah untuk memberhentikan ‘cinta lara’ yang ditanggung selama hayat? Masih adakah peluang kedua bagi menebus kesilapan silam yang ‘hitam’ antara Kameel dan Asmira? Akan bertemukah Wulan lagi dengan si pungguk ‘Rafique’ yang lama dia nantikan? Bersikap skeptis terhadap lelaki, kedatangan ‘hero cinta’ cukupkah membuka hati Zara semula terhadap cinta?

Tajuk : Melankolik Cinta
Penulis : SHEILA HUSAIN
Harga : RM 19.90
ISBN : 978-967-0184-88-3
Halaman : 524 hlm

Membesar tanpa kasih sayang ibu bapa tidak menghalang Ayu Alenda mencapai impian untuk menggenggam segulung ijazah. Kehadiran Imran Qaiser yang memujanya sejak dari sekolah menyimpan seribu satu rahsia cinta yang belum terungkai. Kemunculan ayah, ibu dan adiknya, membuatkan Ayu Alenda membawa diri ke bumi asing.

Lantaran kecewa dengan pemergian ibunya dan rasa terasing tatkala dikecualikan daripada menerima harta pusaka ayahnya, Ayu Alenda terus menyepi kerana tidak mahu maruah lelaki yang disayanginya tercalar dek kerana status dirinya yang dilahirkan tanpa ikatan yang sah. Dapatkah Ayu Alenda mengubah persepsi masyarakat sekeliling bahawa insan sepertinya juga berhak mengecapi bahagia seperti insan lain?

Tajuk : Jangan Sebut Namaku
Penulis : NOORFADZILLAH
Harga : RM 22.90
ISBN: 978-967-0184-70-8
Halaman : 576 hlm

Persaingan Engku Aleeyah dan Isabella demi merebut kasih Luqman tidak pernah surut. Engku Aleeyah, gadis Melayu sanggup melakukan apa sahaja demi mengikat kasih Luqman. Isabella gadis pemikir bebas, bermata runcing tidak ingin mengalah. Sehinggalah Isabella hilang ditelan bumi di Hutan Kalawari.

Lima tahun selepas tragedi itu, sesuatu telah kembali menghantui mereka selepas selesai majlis malam reunion di sebuah hotel terkemuka. Satu demi satu teman-teman Luqman dan Engku Aleeyah hilang setiap kali bulan purnama penuh. Kehadiran Fatimah Az-Zahra menambahkan lagi kebuntuan pihak polis apabila maklumat yang cuba disampaikannya tidak logik dek akal. Apakah yang terjadi di sebaliknya?



Tajuk : Bilik 616
Penulis : ZAIFUZAMAN AHMAD
RM 19.90
ISBN: 978-967-0184-85-2
Halaman : 544 hlm

Satu kejadian aneh berlaku di sebuah resort di Negeri Hang Tuah, Melaka. Dengan tidak semena-mena beberapa orang pengunjung yang datang menginap di resort ini tiba-tiba hilang secara misteri. Kehilangan secara misteri itu telah dihidu oleh seorang wartawan bernama Azhar. Dia berminat untuk mengetahui dengan lebih terperinci tentang kehilangan beberapa orang di resort itu. Baginya, kehilangan misteri itu serupa dengan kehilangan yang pernah ditulis di dalam majalahnya itu. Namun permintaan Azhar tidak dilayan oleh pengurus resort itu, Irene.
Kejadian misteri itu berulang lagi menyebabkan pelbagai spekulasi buruk menimpa resort tersebut. Irene mula berasakan jika kejadian ini tidak dibendung, ianya akan menyebabkan resort itu hilang pendapatan. Irene menjadi buntu memikirkan hal ini dan akhirnya dia bersetuju dengan Azhar untuk membongkar misteri itu