Tuesday, July 5

Terbaru daripada Fajar Pakeer

Tajuk : Maknakanlah Cinta
Penulis : Rohani Abd Aziz
ISBN 978-967-365-078-1
Sem. Malaysia RM18.00
Sabah/Sarawak RM21.00

Afiqa terasa amat dikhianati oleh Aiman. Dugaan dan gangguan yang diterimanya bukan sedikit. Lalu, Nur Afiqa mencurah emosi dan duka lara kepada Shahrizal, teman yang lebih dahulu dikenalinya berbanding Muhammad Aiman.

“Itulah, bodoh sangat. Mangkuk! Eh, jangan nak jadi bodohlah...”

Kata-kata lelaki yang ego lagi angkuh itu sering membuatkan air mata Afiqa gugur.
Aiman pula semakin hari semakin bertindak di luar jangkaan Afiqa. Sungguh tak dijangka dia akan bertindak nekad. Mana perginya Aiman yang rasional, yang berhemah suatu ketika dulu? Benar, cinta membuatkan seseorang hilang pertimbangan diri. Baik Aiman mahupun Shahrizal.

Nur Afiqa, will you marry me? Saya tunggu sehingga awal Muharam untuk mengambil keberkatan bulan hijrah ini. Saya mengharapkan sinar bahagia buat saya.

Sesungguhnya, Allah telah mengangkat hasrat yang terpendam di hati Afiqa. Dia yang Maha Mengetahui telah melorongkan dengan isyarat selepas sujud istikharah yang dilakukan oleh Afiqa dan lelaki yang telah diutuskan oleh-Nya. Adaptasi semangat hijrah menyerlahkan lagi kebahagiaan dalam mengenal erti penghayatan sebenar kehidupan yang menanti dengan tenang di hadapan.

Tajuk : Kalau Sudah Sayang
Penulis : Fieyza Fadlina
ISBN 978-967-365-079-8
Sem. Malaysia RM19.00
Sabah/Sarawak RM22.00

Tanpa kenal, Ariff Zulkarnain dan Maisarah Ernieza disatukan dalam sebuah ikatan perkahwinan.

“Aku sebenarnya sudah ada pilihan sendiri. Tapi disebabkan kau, pilihan hati aku ditolak mentah-mentah oleh ibu dan abah. Aku terpaksa terima kau. Aku tak ada sekelumit pun perasaan terhadap kau!”

Kata-kata Ariff Zulkarnain kepada Maisarah Ernieza membuatkan Maisarah sedar diri.
Dia tahu siapa dirinya. Dia sedar, dirinya tidak setanding Ariff. Masakan pipit sepertinya boleh terbang bersama Ariff, si enggang yang angkuh. Tuntutan tugas Ariff yang sentiasa berada di laut membuatkan hubungan mereka yang sudah renggang jadi lebih renggang.

Perkhabaran buruk yang menimpa Ariff membuatkan Maisarah mendapat kembali statusnya sebagai isteri orang. Namun, kebahagiaan yang diimpikan berkekalan hingga ke akhir hayat tidak terjadi. Apa yang terjadi seterusnya? Kenapa hubungan baik itu terpaksa diputuskan? Adakah sayang yang mula bercambah dalam diri dapat disempurnakan? Atau, perasaan itu harus dikuburkan?

Tajuk : Semilir Rindu Berlagu
Penulis : Millie Nazri
ISBN 978-967-365-073-6
Sem. Malaysia RM18.00
Sabah/Sarawak RM21.00

Hanani sering terkeliru antara perasaan sayang dan cinta terhadap Fakhrur Raziz dan Syed Zaqimi yang sering mendambakan ungkapan cinta daripadanya. Dalam kekeliruan untuk membuat pilihan, dia sentiasa disapa mesra oleh Ilham Pujangga yang dikenalinya di alam maya. Tanpa sedar, kepulangan Rifa’iel, rakan kecilnya, mula mengocak perasaan.

“I suka orang macam you, ada ciri-ciri kewanitaan, keibuan, pandai menjahit, memasak, beragama...”

“Yalah tu, belum dapat semua baik dan sempurna. Nanti, bila dah kahwin, semua habis terbang.”

Hanani yakin, keputusannya bulat, Fakhrur Raziz adalah penawar rindunya, tempat untuk dirinya menaburkan rasa cinta tanpa rasa ragu. Namun, kebahagiaan mereka mula berkocak saat kelopak kebahagiaan mula menjelma. Dengan rela hati dia mula menerima kedatangan Rifa’iel sebagai pelindung diri. Tetapi, rayuan dan kata cinta yang sering diungkap oleh Syed Zaqimi, sering buat hatinya gundah dan gulana. Dalam kegusaran untuk memilih siapakah yang bakal menduduki istana kasihnya, Hanani mengambil keputusan untuk mengerjakan umrah. Memohon agar hatinya ditetapkan.

Siapakah yang berjaya memiliki hati kudus seorang wanita yang bernama Hanani? Berjayakah Syed Zaqimi atau Rifa’iel dalam merebut kasih Hanani? Siapakah pemilik di sebalik nama Ilham Pujangga? Akan adakah semilir rindu yang berlagu dalam hati

Tajuk : Saat Hati Merelakan
Penulis : Emma Rusdi
ISBN 978-967-365-071-2
Sem. Malaysia RM20.00
Sabah/Sarawak RM23.00

Wes dan Qismyna, masing-masing punya kisah silam. Kisah percintaan yang tidak bisandiluputkan daripada ingatan. Wes yang masih mencintai Farahymma terus mengejar cinta gadis itu. Qismyna yang masih belum melupakan Adam terus cuba membuang lelaki itu daripada hatinya.Dalam mereka cuba meneruskan kehidupan, tanpa disedari, mereka telah dipertemukan dalam situasi yang tidak terjangka. Sehingga memaksa untuk mereka hidup sebagai suami isteri, hanya dengan pertemuan beberapa minit.

“Kalau saya jatuh cinta dengan awak, saya akan potong rambut saya hingga paras telinga.”

“Baiklah, saya pula akan hias setiap sudut bilik dengan bunga matahari. Itu tandanya saya telah jatuh cinta pada awak.”

Itu perjanjian yang dilakukan antara Wes dan Qismyna. Biarpun perkahwinan mereka tanpa kehendak hati, namun perkahwinan itu tetap diteruskan. Demi maruah keluarga, dalam tempoh tertentu. Saat hati mula merelakan, muncul Farahymma sebagai penghalang, muncul Adam ingin mengotakan janji.

Qismyna mula tersepit dengan perasaan sendiri. Wes berbelah bahagi antara janji yang dibina dan perasaan yang mula timbul. Apakah Qismyna dan Wes akan terus bersatu? Bertahan lamakah perkahwinan tanpa sengaja antara mereka berdua? Akan adakah antara mereka yang akan merelakan segalanya? Saat hati merelakan, sebarang kemungkinan bisa berlaku. Pahit atau manis, akan direlakan segala.
Tajuk : Sumpahan Dewi Bumi
Penulis : Cempaka Meerniz
ISBN 978-967-365-072-9
Sem. Malaysia RM19.00
Sabah/Sarawak RM22.00

“Sumpahan Dewi Bumi tidak dapat dihindari lagi. Darah telah menitis ke bumi dan saat darah itu menyentuh lantai bumi, sumpahan Dewi Bumi sukar untuk dihalang…”

Lara tidak menyangka kehadiran dia dan teman-temannya di rumah itu mengundang petaka. Sejarah silam yang terungkap meminta nyawa teman-temannya sebagai ganti. Lara juga tidak menyedari bahawa dia adalah susur galur daripada keturunan Mbah Suri yang terkenal sebagai penentang ilmu hitam dari dunia ghaib. Telah termaktub dalam hidupnya, dia adalah waris terakhir yang dapat menghapuskan segala sumpahan itu.

“Anak manis yang cantik! Diari itu akan mengungkap banyak rahsia. Anak akan tahu apa sebenarnya yang telah terjadi di rumah ni. Tolonglah ibu yang malang ini, anakku! Sumpahan ini harus ditamatkan. Kalau tidak, ramai lagi anak gadis yang akan menjadi mangsa. Tolonglah ibu! Tolonglah ibu!”

Tanpa diduga juga, Lara dipertemukan dengan Wirana, jejaka yang telah lama menunggu kehadirannya dan mendambakan cintanya. Lara juga terpaksa mengharungi suka duka kehidupan setelah dia dituduh membunuh teman-temannya dengan kejam. Namun, dia yakin pembunuhan itu dilakukan oleh lima jejaka yang terdapat di dalam potret itu.

Apakah Lara berjaya menghapuskan sumpahan itu?

Penulis : Eizda Amani
Tajuk : Hadirnya Dia
ISBN 978-967-365-070-5
Sem. Malaysia RM18.00
Sabah/Sarawak RM21.00

Najihah Syifa membesar tanpa kasih sayang serta belaian seorang ibu. Dia menjadi mangsa perceraian ibu dan ayah. Sedari kecil, dia dilayan sebagaimana layaknya seorang hamba oleh Busu Nonie. Dia akhirnya berjaya melepaskan diri daripada cengkaman Busu Nonie yang kejam lalu melarikan diri ke KL tanpa ada tempat hendak dituju.

“Nasib baik muntah biasa. Kalau muntah darah, mahunya tak ada harapan budak ni nak hidup lagi.”Kalaulah tidak kerana dilanggar oleh Yuzi, Syifa sendiri belum tahu untung nasibnya
di KL. Ibu Yuzi, Puan Tamimah, bersungguh-sungguh mahu Syifa tinggal bersama mereka, lantaran kasihankan gadis naif yang baik budi pekerti itu. Lagipun, kehadiran Syifa ke dalam keluarga mereka pasti dapat memberi peluang kepada Alya untuk merasa belaian seorang ibu.

“Syifa… saya masih setia mencintai awak. Sudi tak awak jadi isteri saya?”Lamaran daripada Cikgu Zaquan, lelaki pertama yang mengajarnya tentang erti cinta, benar-benar membuatkan lidah Syifa kelu. Apatah lagi, lamaran itu di hadapan Yuzi, yang terlebih dahulu melamarnya.

Tegakah Syifa melukakan hati Yuzi yang begitu lama menanti jawapan daripadanya? Namun tergamakkah Syifa memusnahkan impian Cikgu Zaquan yang terlebih dahulu mencuri hatinya? Antara Yuzi dan Cikgu Zaquan, siapakah yang lebih layak mendapat tempat teristimewa di hati Syifa, lebih dulu hadirnya

No comments: