Friday, January 11

Sneak Peek: Nah, Untuk Awak! by Nirrosette

Tak tebal sangat :)
 
 
sweet colors
 
 
meRinnTis blurb/sinopsis
 
 
butiran harga dan isbn serta penerbit
 
 
ditamatkan di mukasurat 474
 
 
tinta penulis :) terima kasih.
 
 
penanda buku dan karya pertama penulis :)
 
Tajuk: Nah, Untuk Awak!
Penulis Nirrosette
Terbitan Jemari Seni Sdn Bhd
474 mukasurat
RM20.00
sabah/sarawak RM23.00
 
Kalau anda senang dengan nada kisah Ikhlas AK! tentunya adna akan suka kisah ini juga.
 
Sekarang banyak pulak penulis berkongsi kisah melancong ke korea, termasuklah kisah ini.
 
Najiha dikecewakan oleh Dian dan Ilham apabila merahsiakan pertunangan mereka darpada Najiha yang merupakan kekasih official kepada Ilham. Mereka sepatutnya bertunang selepas Najiha balik dari luar negara. Semasa ketiadaan Najiha, Ilham jatuh cinta pada Dian, kawan baik Najiha sendiri.
 
Dengan restu babah, Najiha pergi melancong ke Korea bersama satu rombongan yang dikendalikan oleh Eid. Eid memegang janji pada babah untuk menjaga Najiha sepanjang berada di Korea.
 
Bukan mudah rupanya untuk menjaga seorang gadis yang agak nakal dan ada agenda tersendiri untuk pergi ke tempat-tempat yang tidak tersenarai dalam itinerary lawatan. Jenuh jugaklah Eid mengepung dan mengejar Najiha sehingga mereka berdua stranded di Busan apabilan Najiha tersalah naik bas ketika melarikan diri dari Eid. Perjalanan yang sepatutnya 30 minit ke tempat yang diingini menjadi 3 jam ke tempat yang tidak pernah disangka-sangka.
 
Mereka mencipta kenangan pahit-pahit kelat yang tersendiri ketika berada di Busan.
 
Najiha tidak sangka kepulangan ke Singapura masih lagi menemukan dia dan Eid di Pejabat Babah. Eid tu lawyer :)
 
Peluang mengajar di sebuah maktab telah menemukan Najiha dengan Fahri yang baik hati dan mengambil berat. Fahri terlalu cepat meluahkan perasaan dan menjadikan Najiha tidak dpt membuat keputusan segera untuk menerima atau menolak.
 
Peristiwa Babah diserang sakit jantuh lalu meninggal dunia membuatkan Najiha semakin hilang arah. Kehadiran ibu Eid merisik dirinya untuk Eid membuatkan Najiha pening untuk membuat pilihan antara Eid atau Fahri. Fahri romantik dan lepas laku manakala Eid sarkastik tetapi Islamik.
 
Fahri tak jemu-jemu meluahkan rasa cintanya manakala Eid sering menjebakkan diri dalam perdebatan dengan Najiha. Istikarah adalah satu-satunya jalan untuk dia merungkaikan persoalan ini. Namun Mimpi petunjuk yang ditunggu-tunggu tidak muncul-muncul.
 
Namun ia terjawab apabila secara tidak sengaja Najiha terdengar agenda si dia. Najiha mendapat petunjuk yang jelas untuk memilih siapa.
 
Namun, setelah perkahwinan berlaku, Najiha terdengar pula agenda suaminya. Adakah pilihannya ini pun salah juga? Walaupun sudah serius bertudung dan meluangkan masa untuk kelas agama, sikap terburu-buru dan enggan dengar penerangan masih menebal dalam diri Najihal. Degil. So sendirilah tanggung akibatnya.
 
A happy ending :)
 
sure fine whatever
rinn
 

No comments: