Thursday, October 29

Akan Datang dari Fajar Pakeer


Tajuk: Ajarkan Aku Setia Cinta
Penulis: Antasya Balqis
Terbitan: Fajar Pakeer
Cetakan Pertama: 2009
"Tiap kali berpapasan mata, hati dipalu irama cinta"


Antara Faryan dan Serra, bagaikan bulan dan matahari, saling memerlukan… saling mencintai. Antara Faryan dan Serra, bagai kumbang dan bunga, menyeri taman. Tetapi entah mengapa bulan dan matahari berpisah kasih, kumbang dan bunga bercerai sayang.

Perpisahan terjadi lantaran hati terlalu sedih kerana dikecewa. Saat cinta Faryan mengembang, Serra menghilang diri. Tanpa khabar, hilang berita. Faryan jadi perindu dan rindu itu cuba dikambus melalui pertunangannya dengan Wina, atas kehendak keluarga.

Namun, di celah rasa kecewa yang menjadi cebisan perasaan, pertemuan ada semula. Mereka tetap bersama. Rindu dan benci bertandang antara malu untuk mengakui aku juga cinta kepadamu…

Pun begitu, akhirnya bulan dan matahari tetap bersama kerana fitrah azali telah menjodohkannya. Dan, mungkinkah begitu jua suratan azali antara Faryan dan Serra? Fitrah mereka, adakah mungkin jodoh bersama? Atau akankah Serra dibalas kecewa atas silap dahulu?




Tajuk: Biarkan Cinta Hadir
Penulis: Adah Hamidah
Terbitan: Fajar Pakeer
Cetakan Pertama: 2009


Sayang Camalia ~ Di alam universiti dia sendiri tidak menyangka bahawa diri akan jatuh cinta. Lebih-lebih lagi dengan lelaki sebegitu rupa. Hakikatnya, itulah cinta. Tidak perlu dipaksa kehadirannya. Namun, kekurangan yang ada pada dirinya menyebabkan dia hanya menyimpan cinta itu dalam hati.

Mungkinkah cinta lelaki itu miliknya? Atau dia harus menerima kehadiran lelaki lain, tanpa ada cinta? Membuang cinta yang mekar di hati umpama belati yang menikam diri. Namun, menerima cinta daripada insan yang tidak dikasihi juga amat memeritkan hati. Jadi, jalan mana yang harus dia pilih?

Syukur Razlan ~ Dia kehilangan identiti sebenar diri hanya kerana satu sebab, lalu dia nekad untuk terus hidup dalam alam ciptaannya. Dia tidak peduli dengan segala tomahan orang lain. Yang penting, dunia ciptaanya itu membahagiakan. Namun rasa cinta yang terbit di hati gagal menidakkan naluri seorang lelaki yang telah lama disembunyikannya.

Fitrahnya, dia mendambakan seorang wanita di sisi, tapi dia berdiam diri kerana jalan hidup yang dilaluinya tidak memungkinkan wanita yang disayanginya itu memilih dirinya. Antara sejarah yang memeritkan diri dan cinta yang subur di hati, dia harus berhadapan dengan kedua-duanya. Mungkin perubahan adalah jalan terbaik, tapi adakah dia sanggup?

1 comment:

dyea said...

Comeinya cover FP kali ni hehhe..I like =)